McBitch Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg tenkte å lage en ny trapp i hagen som leder inn i huset. Det må bli en to-trinns. Men jeg har ingen ide om utførelsen. Jeg trenger rett og slett ideer, kanskje noe som passer bra med det gulvet som er der ute. Tar i mot alle tips. Den skal bygges i tre. Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Mitt elendige forsøk på å tegne 3D trapp :!: :!: Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Tro det eller ei, men tegningen din ga meg en idé Jeg får tegne den og se om det blir bra. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Her er noen tips: http://www.klikk.no/bolig/article481374.ece Jeg vil tro at prefabrikerte trappevanger med terrassebord på tvers som trinn vil være en enkel og pen løsning dersom du får festet det solid til veggen, se her: http://www.maxbo.no/Trinn-for-trinn/Bygge-trapp-ned-fra-terrasse/ Her er en oversikt fra en produsent med mål, passer en høyde på 34 cm for to trinn? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Blir noe sånt ja, men den vil ikke bli festet i veggen. Formen tror jeg blir noe sånt som på tegningen jeg har lagt ved. Blirr litt mer avansert, men også penere tror jeg. Usikker på om det blir to- eller tretrinns, men jeg får ta å måle og sånt og se hva som er mest praktisk. Endret 28. juni 2010 av McBitch Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Akkurat hva jeg tenkte på Bare med 90¤ vinkler Når jeg ser på bildet dit tror jeg 3 trinns blir alt for mye, så 2 trinn er bra. Kan godt lage stegene litt lengere (breiere.. kommer an på hvordan du ser på det) Endret 28. juni 2010 av Resell4 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Trinnene der er dimensjonert ganske bra. 25 cm lange, så tenker det blir noe sånt. Må bare måle hvor stor jeg vil ha den i høyde og bredde da. Btw, tenker på å lage meg en utepeis også, nå som jeg har fått prøvd meg på å legge betong Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 To opptrinn + 1 inntrinn bør være ca 62-65 cm, som er en nomal skrittlengde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå