Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fungerer frieri?

Gjest usikker

Anbefalte innlegg

Gjest usikker

hei

jeg har tenkt å fri til samboeren min, men når jeg frir og får et eventuelt ja, er vi da forlovet? eller er det noe annet igjen?

kjøper man en ring til et frieri? eller skal vi kjøpe en forlovelses ring til begge? eller er det en frier ring til hun?

håper på gode svar fordi jeg er veldig usikker i alt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest usikker

Du kjøper forlovelses ringer og frir til henne (eller han, vet ikke om du er gutt eller jente).

Så er dere forlovet. Er ikke noe papirarbeid i det.

jeg er gutt, har bare lest rundt på nettet å blitt så forvirret av alt.

har også et problem der at jeg ikke vet hvor stor ring hun skal ha, hun liker ikke å gå med ring så ligger ingen ringer i huset. men må vel bare at en ring og håpe på at den passer.

er det dumt å si til henne at vi skal ut å kjøpe ringer også passer jeg på de til jeg syns det er en passe tid å fri?

eller skal jeg bare fri også kjøper vi ringer etterpå?

Lenke til kommentar

Du kjøper forlovelses ringer og frir til henne (eller han, vet ikke om du er gutt eller jente).

har også et problem der at jeg ikke vet hvor stor ring hun skal ha, hun liker ikke å gå med ring så ligger ingen ringer i huset. men må vel bare at en ring og håpe på at den passer.

er det dumt å si til henne at vi skal ut å kjøpe ringer også passer jeg på de til jeg syns det er en passe tid å fri?

Ringer kan tilpasses :)

Kjøp ringen først du og så frir du samtidig som du gir henne ringen. Når du skal gifte deg så kjøper dere ringen først og justerer den slik at den passer i det øyeblikket den skal settes på.

Lenke til kommentar
Gjest usikker

Ringer kan tilpasses :)

Kjøp ringen først du og så frir du samtidig som du gir henne ringen. Når du skal gifte deg så kjøper dere ringen først og justerer den slik at den passer i det øyeblikket den skal settes på.

men skal jeg kjøpe en ring? eller skal jeg kjøpe en ring til hver?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg syns ikke nødvendigvis at du MÅ ha en ring for å fri, og for å være ærlig, vil jeg heller vært med å funnet en giftering med kjæresten. Fordi jeg også ønsker å si hva jeg vil ha og syns er fint!

Du kan jo fri med en enkel forlovelsesring(amerikansk), og heller velge ringer sammen seinere.

Oooog ikke minst, gi henne en STOR bukett med roser og fri, enkelt å greit :D

Så går dere i butikken sammen når det passer å finner de perfekte ringene.

Dere skal jo tross alt ha ringene ganske lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...