Gå til innhold

Bli kvitt magefett...

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem, jeg er en gutt på 14 år og har i det siste begynt å få slikt magefett noe som er sykt irriterende.

Jeg er da gutt og ikke tjukk på noen måte og når jeg var mindre har jeg alltid hvert en av de tynneste.

Jeg er veldig redd for å bli feit fordi det ser ikke noe morro ut og sånn.

Det er sånn at når jeg sitter nede og bøyer meg så er det som om en valke legger seg over buksekanten hvis dere skjønner og da virker jeg tjukk noe som ikke er så attraktivt. Jeg har også et lite problem med området rundt niplene som henger litt.

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette magefettet og få litt strammere rundt niplene?

Jeg håper dere har noen tips til hva jeg kan gjøre og hva jeg ikke skal gjøre.

Jeg trenen veldig ofte da jeg skater nesten hver dag som er hardt og tungt, men jeg tror ikke det er noe spesiell magetrening.

Jeg er ikke interressert i å jogge fordi jeg aldri gidder og jeg mister ofte motivasjonen på joggetur.

Jeg skal slutte å drikke brus og spise godteri og prøve å slutte å spise usunn mat.

Har dere noen tips til å fjerne magefettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utdyp gjerne WTF-en din.

Hadde en del magefett i fjor sommer, og har jogget nesten hver eneste dag sider snøen forsvant. Jeg har oppnådd veldig gode resultater, og har fått en mye flatere mage :)

Sykling fungerer nok også ganske godt, men som du sier trådstarter, hjelper det også å spise sunnere.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

jeg håper virkelig det finnes en annen metode enn jogging fordi det er det jeg har minst lyst til. Ca alle jeg kjenner har sånn flat mage men ingen av dem jogger. Det kan jo være at jeg bare må spise sunnere og drite i usunne ting?

Lenke til kommentar

Å bare løfte noe ned og opp en bakke kan få verre konsekvenser. Som feks. rygg

Hvis man er en knotpung og løfter feil/for tungt/faller ja ...

Ja, faktisk. Men så er det faktisk mange som løfter feil, fordi de ikke vet bedre. Ikke før man får skader eller begynner å trene skikkelig at man er klar over at man løfter feil. Å løfte med kragrygg er fail.

Lenke til kommentar

Noen forbrenner rett og slett utrolig mye ved å gjøre ingenting. Har en venn som er slik. Han har ikke trent på nesten to år. Han gjør ikke annet en å spille WoW, spise potetgull, og drikke Coca Cola. Men han er fortsatt tynn som ei flis.

Eneste stedet han er sosial er på skolen.

Hva med å sykle da? Sykle et par kilometer et par dager i uka hjelper det også. Synes selv jogging er kjedelig, men har fått veldig gode resultater. Hjelper ikke å si "Jogging suger..."

Men å legge om kostholdet hjelper det også, men tror nok ikke kosthold alene er nok.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

jeg håper virkelig det finnes en annen metode enn jogging fordi det er det jeg har minst lyst til. Ca alle jeg kjenner har sånn flat mage men ingen av dem jogger. Det kan jo være at jeg bare må spise sunnere og drite i usunne ting?

Om du vil ha resultater, så kan du ikke ha den holdningen der. Vil du ha en pen kropp, må du jobbe for det. Grunnen til at de fleste 14 åringer er tynne er fordi de ikke spiser nok. Spis mindre potetgull/godteri/cola osv så skal nok det hjelpe en god del.

Du er for øvrig ikke feit om du får valker når du sitter forover bøyd. Om du ikke har bedrevet styrketrening og er reltaivt lite muskuløs ser det bedre ut med litt for mye fett enn litt for lite i mine øyne.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

så det vil muligens hjelpe hvis jeg hadde større forbrenning og spiste mindre usunt?

Jeg leste et sted at hvis du spiste chilier ofte øker man forbrenningen, er det sant?

Forbrenningen øker neppe nok til at du merker noen forskjell. Mindre usunt og høyere forbrenning høres ut som en bra plan.

Lenke til kommentar

Jeg er selv helt enig i det at jogging er bra! Dette forbrenner masse og man øker kondisjonen raskt!

Men for meg, skal trening være morsomt, ikke noe man gjør bare for å bli slankere. Jeg trener fordi jeg vil være i god form- den slankende effekten trening har, er bare en bonus!

Man blir hva man spiser! Jeg vil mye heller ha litt mer rundt magen, enn tynne fliser som bare eter drit! Tenk bare på hvordan kroppene deres ser ut innvendig og hvor lett sånne personer får sykdommer og plager pga kosthold og lite aktivitet senere i livet!

Bedre med god helse, syns nå jeg! Vi blir "aldri" fornøyd med oss selv uansett..

Du (TS) er bare 14 år gammel, og burde hatt fokus på andre ting. Men jeg skjønner godt hvordan du har det og hvordan du tenker. Hadde det nemmelig sånn selv i den alderen! Og jeg trente endel, mens andre jevnaldrene som aldri trente og bare spise drit, forble tynne og slanke! Jeg var forttsatt (følte meg sånn, iallefall) litt "Chubby"..

I dag har en av de "slanke uansett hva de gjorde og spiste" vært lagt inn flere ganger (av ulike årsaker) og utviklet dibetes. Mens en annen har utviklet astma etter år med røyking, dårlig kosthold og lite, om noe, trening! Kunne nevnt flere, men det er ikke viktig..

Jeg anbefaler deg å tenke mer på hva du putter i deg og trene litt (gjør noe som gir deg noe, og noe som er morsomt). Jeg går på ski (sommer og vinter), sykler og jogger, og trener ofte styrke hjemme, enten rett etter en treningsøkt eller dager jeg ikke har trent noe annet!

Litt kondisjonstrening og noen repitisjoner med sit-ups og lignende øvelser, pluss sunt kosthold, fungerer iallefall bra for meg :)

Endret av beverpower
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om du vil ha resultater, så kan du ikke ha den holdningen der. Vil du ha en pen kropp, må du jobbe for det. Grunnen til at de fleste 14 åringer er tynne er fordi de ikke spiser nok. Spis mindre potetgull/godteri/cola osv så skal nok det hjelpe en god del.

Du er for øvrig ikke feit om du får valker når du sitter forover bøyd. Om du ikke har bedrevet styrketrening og er reltaivt lite muskuløs ser det bedre ut med litt for mye fett enn litt for lite i mine øyne.

Grunnen for at de fleste 14 åringer er tynne er ikke fordi de ikke spiser nok.... det er fordi de er i vokse perioden og da legger men ikke på seg lett. Men med en gang de slutter å vokse så begynner de og legge på seg.

Det er også viktig at man ikke tenker for mye over hva man spiser fordi da er det fare for at man begynner å kun tenke på kcal og proteiner, og glemer resten av næringen i maten. Og det er ikke noe gale med å kose seg med potetgull og smågodt av og til. Men så lenge man ikke overdriver det.

Lenke til kommentar

Om du har litt fett på magen når du bøyer deg forover trenger vitterlig ikke bety noe som helst.. Når du blir eldre vil du naturligvis få en viss høyere fettprosent enn da du var liten (de fleste kids eier ikke fett). Hvis det derimot ikke er flatt når du står, vel, da får du ta fatt på joggingen som andre har foreslått! Evt. gå med høy intensitet som jeg gjør. Mer chill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...