Jezpoz Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Hei! Jeg har bestemt meg for å kjøpe en 'Gilera DNA', men i annonsen stod det: Denne mopeden går alt for fort egentlig. Den er i original stand. Men siden den får "alt for fort" betyr det at jeg kan få bot for å kjøre over 45km/t i en 80 sone f.eks? På forhånd, Takk for alle svar! Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Om du kjører over 45 km/t så kan du risikere å få bot, men det er speedometer på så det skal ikke være et problem. Alle mopeder nå til dags går langt over 45 km/t.. Jeg har en utrimmet Gilera SMT (plombering tatt av enest) Og min går 80 km/t nesten 90 Lenke til kommentar
Jezpoz Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Hvis jeg blir stoppet og skal sette mopeden oppå den hengeren som biltilsynet har.. som måler hvor fort mopeden går... og den går over 45km/t.. får jeg bot da? HVIS den er i orginal stand. Endret 27. juni 2010 av Jezpoz Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Om mopeden er helt orginal så er den lovlig, og om vegvesnet tror du har trim på den så må du ta den med til verksted. men om den er orginal så har du ingenting å være redd for Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Det er fører og eiers ansvar at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand. I forskriftene står det at den har en maksimal konstruktiv hastighet på 45 km/t. Hvis kjøretøyet kan oppnå en høyere hastighet(med en feilmargin på 10%) er kjøretøyet trimmet, dette medfører en bot på 4200,- kr og avskilting på stedet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Om mopeden er helt orginal så er den lovlig, og om vegvesnet tror du har trim på den så må du ta den med til verksted. men om den er orginal så har du ingenting å være redd for Tror heller vi skal si det sånn: For raske mopeder er ulovlige uansett hvorfor de er det, men det svir litt ekstra å bli tatt med trim. Det er utrolig hvor mange rare "sannheter" man finner hos mopedungdommen. Endret 27. juni 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Om du kjører over 45 km/t så kan du risikere å få bot, men det er speedometer på så det skal ikke være et problem. Alle mopeder nå til dags går langt over 45 km/t.. Jeg har en utrimmet Gilera SMT (plombering tatt av enest) Og min går 80 km/t nesten 90 Mopeden din er trimma hvis du har tatt plombe.. Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Nesten utrimmet da.. Men ja, det er ulovlig å ta ut plombe Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Så sant den går over 45 er det trim, det alle andre enn dere på diskusjon sier Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Går mopeden over 45 i orginal stand regner ikke Polititet det som trim. Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Politiet regner det kanskje ikke som trim, men tralla til biltilsynet gjør det, og da re det vel egentlig det samme hvor original den er ? Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hvis du får den undersøkt på verksted og bekreftet at det ikke er trim, går det greit. Fikk ihvertfall jeg høre på Trafikkskolen. Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Det skal jeg jaggu sjekke på BT når jeg skal dit Mandag! Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Husk å rapporter tilbake hit etterpå da, Ble usikker selv jeg nå gitt Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Får bare håpe de ikke forespør visning av mopeden eller noe, siden jeg spør slik Endret 1. juli 2010 av OleEdvard09 Lenke til kommentar
l3ft Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Om du kjører over 45 km/t så kan du risikere å få bot, men det er speedometer på så det skal ikke være et problem. Alle mopeder nå til dags går langt over 45 km/t.. Jeg har en utrimmet Gilera SMT (plombering tatt av enest) Og min går 80 km/t nesten 90 Mopeden din er trimma hvis du har tatt plombe.. sant det, alt av endring av ytelse av motor osv er trim!!! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Kjører du en gammel moped (registrert før loven ble endret), er du selv ansvarlig for å ikke gi mer gass enn at du holder 45. Hva mopeden klarer om du skulle bestemme deg for å gi gass er irrelevant. Et eksempel på en slik moped er Tempo Panter. (tror jeg. Vennligst korriger meg om det er tull, sånn at jeg ikke sprer løgner.) Edit: personen over hadde visst gjenopplivet en ett år gammel tråd. Endret 28. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå