Lucho Gonzalez Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 har akkurat åpnet min nye iphone 3gs, hvor mange timer burde jeg lade den før jeg tar den i bruk, og jeg bruker vegglader ellers når jeg skal lade den senere , hvor mange timer holder. og er vegglader og lading med usb på pc det samme ? jeg har hørt at å bruke iphone som ensete musikk spiller ( 6 timer daglig ) vil redusere batteri levetiden Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Kommer den ikke allerede oppladet? Det er ikke noe vits å lade den opp til 100% før du begynner å bruke den. Veggladeren lader antageligvis raskere enn PCen din, men det kommer an på PCen. Batterilevetiden er en funksjon av hvor lenge batteriet er brukt, så jo mer du bruker telefonen, jo fortere blir batteriet dårlig. Typisk skal man ha 80% igjen av kapasiteten etter 300 ladesykluser. En ladesyklus vil si at du har ladet fra 0 til 100%, eller to ganger fra 50 til 100% (100% totalt). Men dette er ikke noe man skal bry seg om i praksis. Eneste tipset jeg har er å ikke la batteriet gå så tomt at den skrur seg av av seg selv, det er ikke bra i lengden. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Veggladeren lader antageligvis raskere enn PCen din, men det kommer an på PCen. Det var en merkbar forskjell i ladetid på min maskin og vegglader, ja. Nå har jeg en ekstern USB-hub med egen strømforsyning, og den synes å være raskere (gi mer strøm) enn maskinens USB, men jeg har ikke målt den mot veggladeren. Jeg sitter såpas mye ved PC'en i alle fall at det ikke spiller noe stor rolle. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå