kristianrk Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Hei! Er på utkikk etter et nytt videokamera som tar opp på SD / SDHC, filmer full-HD og har i tillegg inngang for ekstern mikrofon. Filmkameraet skal brukes på turer i fjellet, og naturfilming står sentralt. Bør ikke være for dyr. Har satt en grense. (Opptil 6000 kroner) Noen som har forslag? Takk! Lenke til kommentar
wergz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Hallo. Jeg har også vært på jakt etter et HD-kamera til en grei pris og kom over dette: Kodak Zi8. - Ekstern mic - Full HD - Bildestabilisator - Liten og lett å ha med seg. Dette bør du absolutt sjekke ut! Pris og forhandler: http://www.pixmania.com/no/no/3366902/art/kodak/lommevideokamera-zi8-sort.html Anmeldelse/review: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg har ikke hørt om Kodak Zi8 før nå, men regner med at bildebrikken er knøttliten og optikken er ræva til den prisen. Altså elendig video. Det er noe jeg regner med er gyldig for alle lommekameraer i den klassen. Jeg ville kanskje vurdert en telefon med 720p videomulighet eller godtatt at kvalitet og lommevennlighet er fiender. Kan du filme med speilrefleksen din? Lenke til kommentar
wergz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Trådstarter bør vel ikke gjenta seg. Det skal ikke være et jævli fancy kamera til 10.000 kr. Det skulle være et funksjonelt kamera med full HD som skulle være med på å filme naturopplevelser. Ikke akkurat en koffert man drasser på overalt.. Se på noen tester på Youtube om videokvaliteten. Kameraet leverer HD-kvalitet i veldig høy grad, til den prisen den har! Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg har sett en testvideo av Zi8: Slike kameraer bør trådstarter holde seg langt unna. Her er det jo snakk om maks 6000 kroner. Et slikt kamera til litt over 1000 kr er bare et ubrukelig leketøy. Det første jeg la merke til var at alle klippene var ustabile. Det er vel ikke verken optisk eller digital bildestabilisering på disse kameraene? Fargene og bildekvaliteten virker dårlig, uten at jeg kan sette fingeren på det. For 6000 kr kan du jo få et godt kamera. Det finnes mange tråder i dette forumet du kan se på. Bare sats på et av de store merkene som Canon, Sony, Panasonic eller JVC. Og sats på et kamera som ser ut som et videokamera og ikke ser ut som en mobil, en pistol eller noe annet jall. Lenke til kommentar
wergz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Jeg har sett en testvideo av Zi8: Slike kameraer bør trådstarter holde seg langt unna. Her er det jo snakk om maks 6000 kroner. Et slikt kamera til litt over 1000 kr er bare et ubrukelig leketøy. Det første jeg la merke til var at alle klippene var ustabile. Det er vel ikke verken optisk eller digital bildestabilisering på disse kameraene? Fargene og bildekvaliteten virker dårlig, uten at jeg kan sette fingeren på det. For 6000 kr kan du jo få et godt kamera. Det finnes mange tråder i dette forumet du kan se på. Bare sats på et av de store merkene som Canon, Sony, Panasonic eller JVC. Og sats på et kamera som ser ut som et videokamera og ikke ser ut som en mobil, en pistol eller noe annet jall. Jeg har også sett denne videoen. Den er dårlig. Det er ikke den originale micen som er brukt her. Det blåser kraftig i den micen de bruker og gjør lyd-kvaliteten mye verre. Syntes ikke du dette er et bra kamera til den prisen? bare til å bruke til vanlige ting? Filme andre i familien osv.. ? det er bare det at jeg har sett etter et bra lommevideokamera lenge, og dette kameraet vant til og med i "Tv2 hjelper deg", så jeg begynner å lure hva som er galt med det.. Endret 3. juli 2010 av wergz Lenke til kommentar
torve Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Tror nok at trådstarter er ute etter ett bedre videokamera en det som blir anbefalt her. Kodaken vant testen fordi at det var billigst. Hadde en ikke tattt hensyn til prisen. så hadde Canon Ixus 110is som er ett vunnet. Kan anbefale dette Sanyo HD2000 Har det selv og er veldig fornøyd med det. Endret 3. juli 2010 av torve Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Trådstarter er i utgangspunktet ute etter et mye dyrere kamera. Så Kodak Zi8 er egentlig irrelevant. Her er noen forslag: Canon LEGRIA HF M36 (5700 kr) Sony HDR-CX105E (3500 kr) Panasonic HDC-SD60 (4500 kr) wergz: Legg til noen hundrelapper og du kan få Casio Exilim EX-H5 til 1595 kr. Det er et stillbildekamera med HD-video. Da får du 10x optisk zoom og bildestabilisator, noe Kodak Zi8 ikke har. Men skal man ha et brukbart HD-kamera må man ut med 3000 kr eller mer. Lenke til kommentar
Pandreas Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Kva med eit Canon HV30? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23040685 Lenke til kommentar
wergz Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Trådstarter er i utgangspunktet ute etter et mye dyrere kamera. Så Kodak Zi8 er egentlig irrelevant. Her er noen forslag: Canon LEGRIA HF M36 (5700 kr) Sony HDR-CX105E (3500 kr) Panasonic HDC-SD60 (4500 kr) wergz: Legg til noen hundrelapper og du kan få Casio Exilim EX-H5 til 1595 kr. Det er et stillbildekamera med HD-video. Da får du 10x optisk zoom og bildestabilisator, noe Kodak Zi8 ikke har. Men skal man ha et brukbart HD-kamera må man ut med 3000 kr eller mer. Takk for tipset! Lenke til kommentar
godal Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 mulighet til å kjøpe i usa via venner e.l.? da kan du få Panasonic GH1 til 7500, ganske mange hakk opp fra noe annet i lignende klasse,her i norge vil jeg nok si sony nex-3 eller 5 (5-6000) vil gi klart best bildekvalitet til den prisen selv uten 1080p. Husk å bruke tripod for landskap! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå