alenmeister Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg oppgraderte min laptop til 10.04 versjonen av Ubuntu. Alt så ut til å gå bra helt til jeg restartet PCen. Når jeg skriver inn det riktige passordet mitt blir skjermen blank, og etter noen få sekunder kommer den tilbake til innloggningsskjermen igjen. Jeg prøvde å skrive inn noen tilfeldige passord for å se hva som skjer, og da får jeg bare "Authentication failed". Noen ideer til hva som kan være feil? Det viktigste i dette tilfellet er at jeg kan få lagret konfigurasjonsfilene mine og det meste av hva jeg har i /home-partisjonen. Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Gå ut i en tty, og opprett en ny testbruker (evt aktiver root-kontoen) adduser test evt sudo passwd root Prøv deretter å logge inn via GDM som enten test el. root Endret 27. juni 2010 av Janvi Lenke til kommentar
alenmeister Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 La til en ny bruker "test" nå. Det gikk ikke så bra. Jeg skrev inn riktig passord, og logg inn skjermen forsvant. Da fikk jeg bare den lilla bakgrunnsskjermen. Er det muligens noe som er galt med GNOME? Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Hmm.. Er ikke så dreven men DE's, men vil anta det kan ha noe med GDM. Om du logger inn fra CLI, og forsøker å starte X derfa da? Får du i såfall noen feilmeldinger? Har du noen "ufrie drivere" installert? i så fall kan du: Ta backup av xorg.conf: sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.original Gå tilbake til Vesa el. lignende grafikkdriver. sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå