Gå til innhold

Trenger et nytt spill, helst shoter rpg.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå kommet til det dilemmaet hvor jeg er lei av alle spillene mine, og trenger et nytt.

Spillet jeg er ute etter må være et eller annet action spill, men favritt sjangeren min er vel firstg person shooter role playing game, eller FPSRPG :p. Spillet trenger ikke å ha online funksjon da BF:BC2 holder lenge for dette.

Grafikken trenger ikke å være Crysis, men den skal heller ikke være crappy.

Her er noen av favoritt spillene mine, så dere har noe å sammenligne med.

-Fallout 3.

-S.T.A.L.K.E.R. Serien.

-Mass Effect 2, er eneren noe jeg burde prøve?

-Bioshock 1, er toeren noe jeg burde prøve?

Noen tips til spill jeg burde prøve ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde vel egentlig teste bioshock 2, selv om det er mye av det samme som 1eren. Er tilbud på steam nå fortiden så mange gode kjøp der.

Skal se om jeg får prøvd det, og jeg skulle kjøpe Serious Sam pack på steam, men tilbudet forsvant plutselig :( Slemme steam.

Hvis du ikke har prøvd mass effect 1 så er det egentlig bedre enn Mass Effect 2 IMO.

Men vet dessverre ikke om andre shooter RPG's. Skal titte litt rundt ;)

Jeg prøvde det hos en kompiss, og det så bare... stygt ut. Men hvis du sier at det er bedre en toeren som er vel en av de fem beste spillene jeg har spillt, så må det jo prøves. Ser det koster 90kr på cdon nå også :)

Hva med boarderlands? På tilbud i helga (steam)

Jeg skjønner ikke greia rundt Boarderlands, jeg synnes det sugde, Spillte lenge og ventet på at det skulle komme en spenningskurve, men den kom aldri. Jeg gadd ikke mere da jeg kom til den storbyen. Boarderlands har bare stygg grafikk, stygge våpen og kjedelig gameplay. Blir altfor mye trasking rundt om kring for meg.

Lenke til kommentar

Du burde vel egentlig teste bioshock 2, selv om det er mye av det samme som 1eren. Er tilbud på steam nå fortiden så mange gode kjøp der.

Skal se om jeg får prøvd det, og jeg skulle kjøpe Serious Sam pack på steam, men tilbudet forsvant plutselig :( Slemme steam.

Hvis du ikke har prøvd mass effect 1 så er det egentlig bedre enn Mass Effect 2 IMO.

Men vet dessverre ikke om andre shooter RPG's. Skal titte litt rundt ;)

Jeg prøvde det hos en kompiss, og det så bare... stygt ut. Men hvis du sier at det er bedre en toeren som er vel en av de fem beste spillene jeg har spillt, så må det jo prøves. Ser det koster 90kr på cdon nå også :)

Hva med boarderlands? På tilbud i helga (steam)

Jeg skjønner ikke greia rundt Boarderlands, jeg synnes det sugde, Spillte lenge og ventet på at det skulle komme en spenningskurve, men den kom aldri. Jeg gadd ikke mere da jeg kom til den storbyen. Boarderlands har bare stygg grafikk, stygge våpen og kjedelig gameplay. Blir altfor mye trasking rundt om kring for meg.

Borderlands er ikkeno superdupert nei. det er uendelig mange forskjellige våpen der. men forskjellen på dem er så små så det føles ut som du alltid går md d samme våpnet bare at noen er 1.2x kjappere og har 0.8x dmg og alt sånn. har ikke sånn variasjon som alle andre shooters. og det er for liten variasjon på fiender. og det er altfor lite content. de expansion packsa sku egentlig fulgt med i orginalen for å rettferdiggjøre prisen.

Boringlands burde hatt fler pvp funksjoner i tillegg til mer av alt. og det trenger endel mer dybde.

Lenke til kommentar

Metro 2033, men er litt bob-bob.

Men går under det du leter etter da.

-

Så har man jo single player delene i bc2 som du spiller + da codmw2 selvfølgelig.

Nå går jo også grand theft auto IV (4) litt ut på skyting + rpg å annet fun.

Men som sagt Metro 2033, er det nermeste jeg kommer ditt ønske.

Og vel får bare vente på fallout - las vegas :p

Lenke til kommentar

-

Så har man jo single player delene i bc2 som du spiller + da codmw2 selvfølgelig.

Fallout New Vegas er jo merka av på kalenderen. Skal ta å prøve ut Mero 2033. Sikkert ikke så dyrt for tiden, og det er jo av skaperne av Stalker, så det må jo bli bra.

Lenke til kommentar

-

Fallout New Vegas er jo merka av på kalenderen. Skal ta å prøve ut Mero 2033. Sikkert ikke så dyrt for tiden, og det er jo av skaperne av Stalker, så det må jo bli bra.

Metro 2033 er å anbefale :)

Lenke til kommentar

-

Metro 2033 er å anbefale :)

Haha, pirke Fail :p

Lenke til kommentar

Hehe ja, det der er derimot ikke en pirkefeil av meg :p

Mente selvsagt "New vegas".

-

Men ja, metro 2033 er dugandes. Men virker som prisen fortsatt er stiv desverre.

Lenke til kommentar

Du skal teste ut Deus Ex. Litt tilårskommen grafikk, men likevel fremdeles et av de spillene som best har klart å kombinere skyting med RPG-elementer, for ikke å glemme den fantastisk vellykede "åpne" historien. Hver gang jeg spiller det spillet føles det annerledes.

Lenke til kommentar

Borderlands er ikke om historie, eller noen spenningskurve og slikt. Det er om items og dreping!!! Synes selv det burde være mer variasjon i items, men grafikken i min mening er herlig! Elsker den simple grafikken, og karakterene har noen... interesange utrop fra tid til annen.

Er vel litt som D2, unntaket er som du sier litt for lite variasjon i brettene og fiendene, pluss for lite variasjon i items. Hadde de 3 punktene blitt fikset på hadde det blitt et knall spill! Mer eller mindre på lik linje med Diablo 2. Screw story, it's all about slaying monsters!

*bloodrage*

Når det er sagt så liker jeg i grunn storyen i D1 og D2 da. Kan vel si jeg er en smule fan. :blush:

Men for å komme meg tilbake til topic, vil absolutt anbefale ME1! Utrolig spill som i min mening har bedre story enn 2ern. Imo så er ME1 best på historie, men har uoversiktlig inventory/item system, og ikke no særlig god combat, mens ME2 gjør items delen enklere, men har STOR forbedring på combat delen, med en liten repetisjon av historien fra 1ern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...