TheOats Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg har prøvd trykk kanner med luft (eller hva det nå er i dem) til å blåse ut av pc'n min, men de er ikke i nærheten av gode nok. Så jeg tenkte at en kompressor kunne gjøre jobben. Men Monter her jeg bor har bare noen digre noen som antagelig ikke passer så bra inne i hybelen min =P Vet noen hvor jeg kan få kjøpt en liten (men bra) en? Ikke sikker på om dette er riktig sted å spørre, vist det ikke er det kan noen flytte tråden?. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Greia med kompressorer er at du må ha en med en tank. Du får slike for mellom 550-1000kr som duger til jobben, og de er jo ikke bittesmå akkurat. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Vel hvor liten kan man få dem? Husker vi hadde en "liten" en når jeg bodde hjemme, men den var fortsatt å 2 hjul. Kanskje kompressor er en dum ide? Har du/dere noen andre forslag til hvordan jeg kan få ut støv av pc'n på en effektiv måte? Støvsuger pleier ikke være bra nokk det heller etter min erfaring. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Det er ikke noe som slår en kompressor, men de er på den størrelsen du hadde hjemme, med 2 hjul og hele pakka. Kjøp en kompressor du, det er det du trenger. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Syns støvsuger funker bra. Bruker også en blåsebelg, som er bedre siden det faktisk er skøy. Den tar veldig bra. Endret 27. juni 2010 av ^fmj Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Har aldri hatt noko problem med å bruke CRC (luft på boks), bare å investere litt tid og presisjon. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) En sånn typisk biltema, clasohlson (om dem har sånt), europris kompressor funker fint Fattern kjører søppel, og en gang jeg var med han å tømte bilen, så så jeg at det lå en sånn i den ene containeren der. Så litt nærmere på den, og kunne ikke se noe feil med den, untatt at hjula var tatt av.. Var også litt luft på tanken, + litt isopor som satt igjen på den. Tok den med hjem og fyra den opp, og den funka fint Bruker den hele tida når jeg skal ha ut støv av noe *edit* Dette er av den typen som koster rundt 1000kr på butikkene nevnt over her. Endret 27. juni 2010 av J@9 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Obs bygg har en liten hendig Kompressor til et par 100 lapper,den er uten tank men fungerer fint til rentblåsing. På størrelsen med et sveiseapparat(caddy).. Endret 27. juni 2010 av taz Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Denne Cotech kompressoren burde være helt glimrende. Ikke altfor stor, svært hendig format - og uten tvil allsidig. Også denne minikompressoren kan være bra nok til å fjerne støv i en PC Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Nice, takker for forslagene Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Ikke bruk kompressor på datadeler for den kan bli kondens i tanken og små dråper vann vill komme ut. Det er vertfall slik på min. Endret 27. juni 2010 av Kjosennnn Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Har ikke tenkt på det. Kan man blåse ut i luften med den først så man får vekk fukten? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Koble frå pcen mens du held på og la den tørke når du er ferdig dersom det har komt nokre dråpar vatn på komponentane. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Måtte bytte noe greier i dag så jeg ga pcen en omgang med blåsebelgen. Vil bare gjenta meg selv og si at det funker virkelig bra. Lett å komme til på vanskelig plasser, bra trykk, så ut som psuen min mer eller mindre eksploderte. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 De fleste kompressorer kan dreneres for vann, det har også mye og si hvor kompressoren får luft fra. Hvis kompressoren står inne så vil fukt være ett minimalt problem. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Den kompressoren det linkes til tidligere i tråden vil fungere ypperlig til å blåse pcen ren. Bruker selv kompressor til å blåse pcen ren ca 4-5 ganger i året. Vil også advare folk mot å bruke støvsuger i pcen siden det genereres statisk elektrisitet når man støvsuger. Og statisk elektrisitet og pcer går ikke så bra sammen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 På dataverksteder så brukes kompressorer eller antistatiske støvsugere til å fjerne støv. Lenke til kommentar
spett Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Kan du ikke skaffe deg en gammel trykktank, brannslukningsapparat ell no. Montere i nippel og fylle den med luft fra slangen på bensinstasjon? Er jo ikke sååå ofte en trenger å blåse rein pc'n Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg bruker en god gammaldags belgpumpe med det tynneste munnstykket på. Et godt tramp gir lufttrykk så det suser. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Også denne minikompressoren kan være bra nok til å fjerne støv i en PC Denne "kompressoren" (jeg ville nesten ikke kalt den det) er så svak at den nesten ikke avgir trykkluft. Den har ingen lufttank, og at den klarer 3.2 bar må være i et kvart sekund hvis du holder foran munnstykket og slipper. Konstant avgitt trykk må være lavere enn hva du kan få ut av en sykkelhåndpumpe. Den kan brukes til airbrush men absolutt ingenting annet. Jeg har to kompressorer fra Clas Ohlson, en med 25 liters tank og en som jeg har avbildet under, en med 6 liters tank. Begge har samme oljefrie motor, som gir max 8 bar. Men konstant avgitt luft er rundt 6 bar i ca. 15 sekunder med 6 liters tank. Jeg har stilt ned til 4 bar, da 6 er litt for kraftig ved rengjøring av elektronikk (risikerer faktisk å blåse ting i stykker ved 6-8 bar). Som nevnt over, oljefri motor avgir endel kondens. Dette samler seg for det meste i tanken, hvor fuktigheten kan tappes. Men endel kommer også ut med luften. Jeg har kjøpt vannavskiller på Biltema som jeg har montert på. Da blir 99% av fuktigheten borte fra luftstrømmen. Uansett er ikke denne fukten så veldig farlig, da det blir spredd svært tynt pga luftkraften. Det er så lite at det tørker/forsvinner nesten umiddelbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå