Diablonor Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hei, Sitter på en splitter ny 4820TG (.118) og har akkurat installert en fresh windows 7 på den. Har lastet ned og installert ALLE drivere som fantes på acer.no's hjemmesider for maskinen, og alt fungerer fint, untatt hdmiporten (så langt hvertfall) Jeg kobler til kabelen som går til tv'en, men ingenting skjer, hverken på laptop eller tv. ikke engang den lyden man får når noe kobles til. Jeg testet samtidig med en Asus 1201N med HDMI, og der kom lyden, og sekunder senere var bilde oppe, uten at jeg trengte røre pcen. Er det noe jeg kan ha glemt å installere eller sette opp? Eller er det maskinvarefeil? Ser helst til at alle muligheter prøves før jeg leverer den tilbake. Mvh Stian Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Du kan vel sette opp flere skjermer hvis du vil. Det er ihvertfall det jeg gjør når jeg kjører over hdmi Lenke til kommentar
lazt Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Ganske sikker på at dette er fordi du bruker det integrerte skjermkortet. PCen din har to skjermkort, men HDMI fungerer kun når det dedikerte(ATI) er aktivert. Bytt til det dedikerte så løser nok det problemet:) Lenke til kommentar
Diablonor Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Riktig. (glemte helt denne posten) Lastet ned drivere fra ati sine sider, men de fungerer ikke da pcen trenger spesielle drivere (som kunne oppdrives fra acer.no) Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå