v_r Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Heisann. Jeg ønsker å skanne noen dokumenter å sette dem sammen til en katalog. (noe lignende en produktkatalog evt. tilbudsavis). Det er et krav at det det er mulig å lagre som en pdf fil. Spørsmålet er om noen kjenner til et program jeg kan bruke, helst et gratis program? Takk for svar. Lenke til kommentar
v_r Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg har noen tekstdokumenter som jeg ønsker å skanne. jeg ønsker å sette dem sammen som en bok slik at det er mulig for leseren enkelt å kunne bla mellom sidene ved feks å klikke på et pil symbol eller lignende, en side skal tilsvare et dokument A4. "boken" må kunne lagres som en pdf fil. Jeg vet ikke om dette er mulig, litt derfor jeg spør. ble det noe klarere? usikker på hvordan jeg skal forklare. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Du kan t.d lage PDF-ar frå dei scanna biletfilene med ein PDF-«skrivar» som pdfcreator, og setje saman PDF-filene til èi fil med pdfsam. Eller so kan du kanskje leggje bileta inn i eit program som OpenOffice.org Writer, eit per side, og lagre det dokumentet som PDF. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Som nevnt over, kan du bruke et relativt enkelt bildevisningsprogram og skrive bildene ut som pdf. Da må du ha en PDF printer installert på maskinen. Bruker selv Bullzip PDF printer. Denne kan også legge til eksisterende dokumenter, så slipper du å bruke et pdf fletteprogram som pdfsam. Men skal du f.ex ha annenhver side som bare tom side, så vil nok pdfsam være den mest fornuftige løsninga, evt i kombinasjon med pdf printer. Husk at Open Office kan eksportere direkte til pdf uten hjelp av ekstra programvare instalert. Endret 27. juni 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 legg bildene inn i word, og skriv til PDF ved ønsket ressultat. Office 2007 trenger da en blugin, office 2010 kan lagre rett i pdf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå