Gå til innhold

Spille av AVCHD filer rett rett fra PC til TV

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt Sony AVCHD kamera og lager da HD film/filer. Om disse komprimeres ned til DVD så mister jeg for mye oppløsning, så ønsker å beholde AVCHD.

Da må jeg vel enten kjøpe en Bluray brenner (som er for dyrt) eller spille av rett fra harddisken som er det jeg planlegger.

Bruker både Pinnacle 14 (som gjerne tryner etter 20-30 min. rendring) og ny Vegas HD som jeg enda ikke (etter 4 lørdager) har lært meg å bruke.

1. Gode tips om oppsett av hjemme PC med ekstra hardisker (USB) for å spille av mot Denon AV receiver? Både Denon og TV har HDMI, men min PC har ikke HDMI ut.

2. Kan jeg sette inn ett ekstra HDMI kort i min stasjonære PC eller vil det crasje med skjermkortet som sitter der?

3. Finnes Harddisker som kan kobles til PC'en via USB og som har HDMI ut rett fra harddisken som jeg da kan kjøre rett inn i Denon receiver HDMI inn?

Takker for alle tips som gjør at jeg kan spille av AVCHD film i full oppløsning fra harddisk inn i TV/receiver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hei!

Bruker selv Sony vegas HD til videoredigering, enig at det ikke har verdens enkleste brukergrensesnitt men fant det ganske nyttig å kjøre de "tutorials" som ligger med programmet. Det ligger også en del tips på youtube.

Når det gjelder avspilling av disse AVCHD filene(m2ts) lagrer jeg disse på ekstern hardisk som er koblet til Western Digital media player og videre med HDMI til TV. Dette fungerer helt knirkefritt. Den kan også via det trådløsenettet hjemme hente video filene fra en PC på nettet.

Det finnes mange forskjellige rimelige medispillere.

Lenke til kommentar

Hei, hei!

Bruker selv Sony vegas HD til videoredigering, enig at det ikke har verdens enkleste brukergrensesnitt men fant det ganske nyttig å kjøre de "tutorials" som ligger med programmet. Det ligger også en del tips på youtube.

Når det gjelder avspilling av disse AVCHD filene(m2ts) lagrer jeg disse på ekstern hardisk som er koblet til Western Digital media player og videre med HDMI til TV. Dette fungerer helt knirkefritt. Den kan også via det trådløsenettet hjemme hente video filene fra en PC på nettet.

Takk for svar.

Har nettopp oppdaget disse media spillere og bestilt en QNAP NMP-1000 som jeg tror gjør dette på en enkel måte + har mulighet for NAS lagring også.

Regner da med at AVCHD (mts eller m2ts som jeg ikke skjønner forskjellen på forøvrig) begge lar seg avspille direkte via QNAP og slipper da også brenne ut til DVD som jeg tipper var grunnen til at Pinnacle trynet.

Men hiver meg nok også over Vegas HD igjen etterhvert, bare overskuddet og tiden er der!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Med denne QNAP media player fungerer det aldeles utmerket. Spiller av alt jeg har av filer og uten at PC trenger stå å bråke. Og med plass for 2Tb data tar det litt tid før det er fullt også.

Problemet nå er bare Studio 14 der skjermen tryner i visningsmodus nokså ofte, noe galt med skjermkort eller hva kan det være? Studio lukker ikke ned, det er bare ruta der video vises under edit, med feilmelding om at video display error.

Noe jeg kan sette opp på PC?

Hei, hei!

Takk for svar.

Har nettopp oppdaget disse media spillere og bestilt en QNAP NMP-1000 som jeg tror gjør dette på en enkel måte + har mulighet for NAS lagring også.

Regner da med at AVCHD (mts eller m2ts som jeg ikke skjønner forskjellen på forøvrig) begge lar seg avspille direkte via QNAP og slipper da også brenne ut til DVD som jeg tipper var grunnen til at Pinnacle trynet.

Men hiver meg nok også over Vegas HD igjen etterhvert, bare overskuddet og tiden er der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...