Baranladion Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Både jeg og kjærringa har ifølge selvangivelsen en formue på ca 700.000 kr, var en sum rundt 300.000 på hver av våre selvangivelser. Har dette noen stor betyding på avregningen av skatt? Jeg prøvde å regne meg fram til hvordan de fikk de summene de fikk, men jeg skjønner meg ikke på det. Våre lån er ikke 700.000 mindre enn våre egenkapitaler. Noen som skjønner problemstillingen min og kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Du betaler bare formueskatt hvis du er over en hvis grense, som du finner bl.a. her: http://no.wikipedia.org/wiki/Formuesskatt Grensen er for i år på 700.000 pr pers, så ser ut som du kan slappe av. Er du forresten sikker på at du har sett helt nederst hvor formuen er summert, denne skal være 0 hvis du har lån større enn skatteverdi på boligen + egenkapital. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Du betaler bare formueskatt hvis du er over en hvis grense, som du finner bl.a. her: http://no.wikipedia.org/wiki/Formuesskatt Grensen er for i år på 700.000 pr pers, så ser ut som du kan slappe av. Er du forresten sikker på at du har sett helt nederst hvor formuen er summert, denne skal være 0 hvis du har lån større enn skatteverdi på boligen + egenkapital. Er vel helt nederst der formuen var stor ja, var derfor jeg stusset. Har ikke 700.000 på bok for å si det sånn Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Det står spesifisert litt lenger opp hvor de 700.000 kommer fra. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Sjekk om det står et lite minustegn bak - dette betyr negativ formue. Det er ikke alltid like lett å se. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Boliger, biler, båter, innbo, bankinnskudd, aksjer, eiendom, utlån (lån til andre) etc inngår i formue. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå