Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tiops til 6,5" som kan fungere som subber i bakdørene.

Anbefalte innlegg

Vil frigjøre plass i bagasjerommet (Yaris, liten bil) og vurderer å sette inn høyttalere i bakdørene. De som står der er noe standard-dritt jeg koplet fra da jeg monterte nytt frontsett. Monteringshullet er standard 6,5" og det er masse plass bak så moneringsdybde skal ikke være noe problem.

Trenger bare et par elementer som kan fungere som sub/bass. Har fra før Kicker RS 6,5" komponentsett foran.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har frontsett til flere tusen kroner og vil helst ha noe som klarer å følge med.

Om du liker lyden av frontsettet ditt, er jo det naturlige valget å få tak i et par Kicker RS-midbasser til, sette dem i bakdørene og drive dem som subs fra en forsterker. Det må også dempes godt i dørene innvendig så basstrøkket går inn i bilen og ikke ut... så du skal nok greie å bli kvitt litt penger og tid her uansett. :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå dempet dørene foran og bak, samt panser og bakluke. Hjalp en god del. Neste oppgave blir å tette sveitserostdørene så godt som mulig. :p

Noen tips til enkle måter å tette på? Så langt har jeg tenkt å bruke finérplater.

post-18544-1278622049,9585_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Får ikke de mattene til å henge skikkelig over så svære hull. Men jeg tror finér og matte på det igjen blir bra.

Har ikke bestemt meg enda. Skal først tette den ene døra og teste med et peerless-element jeg har liggende for å høre om det kan bli brukbart.

Lenke til kommentar

Sikker på du vil bruke finér? Med tanke på fukt og slikt...? Ville vurdert PVC-plater eller liknende istedet. 4-5mm bør være tilstrekkelig, spesielt med dempematter på.

Ang. 6" sub:

- Exodus EX-Anarchy

- JL Audio 6W3v3-4

- CDT M6+i

538.jpg6397.jpg7020.jpg

Ville ikke brydd meg aller mest om pris. Man får riktignok ofte hva man betaler for, men pris alene er slett ingen indikator for hvor godt noe passer dine behov. :)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Nå er det uansett 6,5-tommers subber du er ute etter, og da vil ingen elementer gi deg noen wow-opplevelse med mindre du jobber mye med demping og tetting av døra, og spenner dem fast til en god forsterker. Og selv da er det begrenset hvor mye futt du kan få ut av en slik løsning. Tang Band, Exodus og Peerless er sannsynligvis de tre sterkeste kandidatene til denne jobben, spesielt når prisen taes med i betraktningen.

Om jeg var deg ville jeg seriøst vurdert enten større elementer eller en form for kasse der reservehjulet er nå. Det blir mye jobb for noe som - i mine øyne - kan løses bedre på andre måter.

Lenke til kommentar

Kjøpte et par Alpine SPR-17C og blakk de inn bak. Ble bedre mye enn jeg hadde fryktet. :p Og har endelig _hele_ bagasjerommet ledig! :D

Ledningsoppsettet er klart så hvis jeg absolutt må ha enda mere bass kan jeg bare skaffe en forsterker og kople på. Evt. mekke en løsning med hurtigkoplinger eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...