sedsberg Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Vil frigjøre plass i bagasjerommet (Yaris, liten bil) og vurderer å sette inn høyttalere i bakdørene. De som står der er noe standard-dritt jeg koplet fra da jeg monterte nytt frontsett. Monteringshullet er standard 6,5" og det er masse plass bak så moneringsdybde skal ikke være noe problem. Trenger bare et par elementer som kan fungere som sub/bass. Har fra før Kicker RS 6,5" komponentsett foran. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Tang Band W6-1139SI 6" Basser er knallbra i forhold til den latterlig lave prisen. http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=dynabel&gid=344 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Den lave prisen gjorde meg litt skeptisk. Har frontsett til flere tusen kroner og vil helst ha noe som klarer å følge med. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Normalpris kr. 529,- pr.stk da, og det er også superbillig i forhold til hva du får. Ellers så har de Digital Designs DDW6.5 6,5" midwoofer til 1498,- pr.stk da.... Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Har frontsett til flere tusen kroner og vil helst ha noe som klarer å følge med. Om du liker lyden av frontsettet ditt, er jo det naturlige valget å få tak i et par Kicker RS-midbasser til, sette dem i bakdørene og drive dem som subs fra en forsterker. Det må også dempes godt i dørene innvendig så basstrøkket går inn i bilen og ikke ut... så du skal nok greie å bli kvitt litt penger og tid her uansett. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Har nå dempet dørene foran og bak, samt panser og bakluke. Hjalp en god del. Neste oppgave blir å tette sveitserostdørene så godt som mulig. Noen tips til enkle måter å tette på? Så langt har jeg tenkt å bruke finérplater. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Vanligvis bruker man demping der også.. Hvilke elementer skulle i? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Får ikke de mattene til å henge skikkelig over så svære hull. Men jeg tror finér og matte på det igjen blir bra. Har ikke bestemt meg enda. Skal først tette den ene døra og teste med et peerless-element jeg har liggende for å høre om det kan bli brukbart. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Papp på baksiden så du kan tegne en mal, også skjærer du ut tynn finer litt større enn malen, og limer den fast på utsiden med sika (sånn at den passe inn i "falsen" rundt hullene ) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Er omtrent det jeg skal prøve på. Men skal feste finérplatene på innsiden og sikre de med skruer i kantene. I tillegg til silikon/sika/e.l. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Sikker på du vil bruke finér? Med tanke på fukt og slikt...? Ville vurdert PVC-plater eller liknende istedet. 4-5mm bør være tilstrekkelig, spesielt med dempematter på. Ang. 6" sub: - Exodus EX-Anarchy - JL Audio 6W3v3-4 - CDT M6+i Ville ikke brydd meg aller mest om pris. Man får riktignok ofte hva man betaler for, men pris alene er slett ingen indikator for hvor godt noe passer dine behov. Endret 9. juli 2010 av epifant Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Kan skrive under på at de 6" fra Tang Band spiller bra! Jeg hadde kjørt på med de. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Mye bra. Noe som irriterer meg litt er at jeg har to veldig gode 6-tommere men jeg har "bare" 11cm å gå på i dybden. 9cm hvis magnetdiameteren er stor. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Peerless SLS 6 er 8,4 cm dyp og bør også passe fint til ditt bruk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg har dårlige erfaringer med peerless, men mulig de litt dyrere elementene er bra. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg har dårlige erfaringer med peerless, men mulig de litt dyrere elementene er bra. Eh, har du hørt disse fra Peerless V-line? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg har hørt veldig lite av og om Peerless, det er derfor jeg er skeptisk. Sier ikke at de er dårlige (bortsett fra de jeg hadde). Lenke til kommentar
epifant Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Nå er det uansett 6,5-tommers subber du er ute etter, og da vil ingen elementer gi deg noen wow-opplevelse med mindre du jobber mye med demping og tetting av døra, og spenner dem fast til en god forsterker. Og selv da er det begrenset hvor mye futt du kan få ut av en slik løsning. Tang Band, Exodus og Peerless er sannsynligvis de tre sterkeste kandidatene til denne jobben, spesielt når prisen taes med i betraktningen. Om jeg var deg ville jeg seriøst vurdert enten større elementer eller en form for kasse der reservehjulet er nå. Det blir mye jobb for noe som - i mine øyne - kan løses bedre på andre måter. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Selv ville jeg ihvertfall sjekket plass under seter. F.eks Earthquake SWS tar ikke mye plass.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Kjøpte et par Alpine SPR-17C og blakk de inn bak. Ble bedre mye enn jeg hadde fryktet. Og har endelig _hele_ bagasjerommet ledig! Ledningsoppsettet er klart så hvis jeg absolutt må ha enda mere bass kan jeg bare skaffe en forsterker og kople på. Evt. mekke en løsning med hurtigkoplinger eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå