JohnRichard Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hei! Skal bli pappa, og i den forbindelse skal min Opel Zafira varebil byttes inn i ei stasjonsvogn. Vil ha en bil som er 2007-modell eller nyere og ikke koste mer enn 300.000,- (gjerne rimeligere). Hvilke modeller kan være aktuelle / vil du anbefale? Akkurat nå om dagen er jeg veldig peilet inn på VW Passat 2.0 TDI... Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hei! Skal bli pappa, og i den forbindelse skal min Opel Zafira varebil byttes inn i ei stasjonsvogn. Vil ha en bil som er 2007-modell eller nyere og ikke koste mer enn 300.000,- (gjerne rimeligere). Hvilke modeller kan være aktuelle / vil du anbefale? Akkurat nå om dagen er jeg veldig peilet inn på VW Passat 2.0 TDI... Ford Mondeo, Skoda Octavia, Citroen C5, Mazda 6, Subaru Legacy/Outback er vel alle gode modeller i den prisklassen. Av disse er vel Modeoen og Mazda 6 de mest kjøreglade bilene. Mondeoen kan du får sprelle ny for 279.000, og rimeligere jo eldre modell du tar. Octavia får du også ny under 300k grensa di, og spesielt med 4x4 og dieselmotor har du en driftsikker bil med god plass til en rimelig pris. Verditapet på denne er også blant de laveste. Citroen C5 får du også sprelle ny under 300k med det nye tøffe designet. Citroen har bedret seg kvalitetsmessig de siste årene og er kjent for komfortable biler med litt spesielt design. Mazda 6 er litt sporty og kjøreglad, men litt litt dyrere enn de andre da jeg ikke finner noen 2010 modeller under 300k på finn. Subary Legacy har 4x4 og under 300k finner du kun 2007 modeller og eldre med bensinmotor. 4x4 systemet er kjent for å være holdbart, og bilen har skal ha bra kjøreegenskaper. Trur de fleste av disse har bra med plass, eneste Octaviaen som kan ha litt trangt baksete, men med stort bagasjerom. Mondeoen går vel for å være den største av disse. Alle disse forslagene bør vurderes opp mot Passaten da de stort sett stiller i samme klasse. Mvh Raimo 3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Passat er jo uten tvil en bra bil, men lite driftssikker, ihvertfal de gamlere modellene, vet ikke hvordan det er med dem nye. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Raimop: Veldig bra svar Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Personlig ville jeg kjøpt ny Skoda Octavia Greenline med noe utstyr, men Octavia er litt mindre enn Passat og Mondeo. Skulle det ende med at du står mellom Mondeo og Passat så ville jeg rett og slett prøvekjørt begge og funnet ut hvilken du liker best. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Spørs litt hva du er ute etter. For den prisen du antyder kan du også få en MB C-klasse eller en BMW 3-serie, eller en A4. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Er ute etter en dieselbil som er billig i drift (partikkelfilter og lavt forbruk - og med rimelige deler/service). Det utelukker vel kanskje de dyreste merkene Audi, BMW, Mercedes? Ser at budsjettet mitt pirker inn på veldig mange nye (dog lavt utstyrte) biler - så er kanskje bedre å lete i en litt rimeligere prisklasse. Noen gode anbefalinger om budsjettet settes til ca 200.000 ? Lenke til kommentar
trra Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Ser at budsjettet mitt pirker inn på veldig mange nye (dog lavt utstyrte) biler - så er kanskje bedre å lete i en litt rimeligere prisklasse. For 270.000 får du en Ny Skoda Octavia 1,6 Tdi 105HK Elegance, legger du til Xenon, skinnratt, cruisekontroll, del skinn interiør og hengerfeste havner du på rett under 300.000 Har selv en Octavia 2005mod 1,6 FSI(bensin) som har gått 80.000km,kjøpte for 2 år siden. Har ikke hatt noen feil med bilen, kun hatt den på 2 servicer, kjøpt nye dekk og tatt eu-kontroll med null feil. Plassen er mer en stor nok for en liten familie med 1 barn. Skal du først se på ny bil ville jeg også vurdert Fabia Stv, men der kan bagasjerommet bli for lite med tanke på å få plass til barnevogn osv. Iitilleg er bilen generelt sett "kjippere" enn Octavia, men den er da også mye billigere. Endret 27. juni 2010 av trra Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Noen gode anbefalinger om budsjettet settes til ca 200.000 ? Det kommer ny Ford Focus i 2011, om du kan vente til det så tror jeg det vil være verd ventetiden. Ellers kan du jo kjøpe brukt. Biler som er 2-3 år er ferdig med det verste verdifallet og derfor gode kjøp. Eksempel: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20788963 Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Er i utgangspunktet ikke interessert i helt ny bil, nettopp pga verditapet... Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Heftig diesel Sikker og sterk. Jeg er meget autofil og vil ha det litt sprekt, men om du kun tenker fornuft, Mazda 6, Toyota Avensis eller Volkswagen Passat. Mondeo er også en fet bil med gode kjøreegenskaper (Eksempel). Endret 27. juni 2010 av Attityd Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Kanskje Skoda Roomster kan være ett alternativ? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Flotte eksempler Attityd. Zafiraen min er en OPC med 240hk, så greit at det ikke blir for "daut" ;-) Følte Avensis ble for kjedelig, og V70 for dyrt, men her har du funnet frem to aktuelle kandidater til meg Roomster er nok ett veldig fornuftig alternativ, men ut fra bilder er den langt i fra min smak, får vel ta meg en skikkelig rundtur til de forskjellige forhandlerne og se og prøve bilene Tusen takk for god hjelp Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 OPC er kunge. Da holder det vel ikke akkurat med Skoda 1,9 TDI. Anyways, lykke til med ungen og bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå