xain Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 heij, jeg lurer på hvordan jeg kan sette opp et passord på google chrome f.eks... slik når jeg minimere den og jeg skal åpne den igjen så vil jeg at den ska spør om et passord, å vis jeg skriver inn passordet feil så det ikke skal gå ann.... trenger ikke akkurat å vær google chrome, men syns google chrome e rask.. anyway om dere vet om et nettleser som jeg kan sette passord på da er det bare å si det : )) takk for hjelp Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Tror ikke det er mulig direkte slik du beskriver problemstillinga. Anyway, det som jeg gjør på maskinen min hvor jeg ønsker at ingen skal kunne åpne nettleseren med min profil er dette: Last ned og installer Truecrypt Lag en passe stor containerfil (må romme en god del mer enn størrelsen på profilen din Monter dette som en stasjonsbokstav via Truecrypt. Flytt profilen din til den krypterte stasjonen. Kilder: Truecrypt Egendefinert profilmappe - Chrome Firefox: profiles (rediger tekstfila som er nevnt i artikkelen). Og mer om profiler for mozilla-produkter her. Lenke til kommentar
xain Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Tror ikke det er mulig direkte slik du beskriver problemstillinga. Anyway, det som jeg gjør på maskinen min hvor jeg ønsker at ingen skal kunne åpne nettleseren med min profil er dette: Last ned og installer Truecrypt Lag en passe stor containerfil (må romme en god del mer enn størrelsen på profilen din Monter dette som en stasjonsbokstav via Truecrypt. Flytt profilen din til den krypterte stasjonen. Kilder: Truecrypt Egendefinert profilmappe - Chrome Firefox: profiles (rediger tekstfila som er nevnt i artikkelen). Og mer om profiler for mozilla-produkter her. syns det hva dårlig forklaring.. håper du forklare bedre : )) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 i dette tilfellet vil jeg nok heller anbefale axxcrypt en truecrypt. Det truecrypt enkelt forklart gjør er å lage en virtuell partisjon som du kan mounte etter behov, denne er kryptert og trenger passord for å mountes. Axxcrypt er et program som krypterer enkeltfiler, slik at når man klikker på en kryptert fil vil det komme opp en boks med brukernavn og passord. Krypter da f.eks exe filen til å starte chrome. Da vil du bli bett om brukernavn og passord ved oppstart . http://www.axantum.com/axcrypt/ Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Axxcrypt er et program som krypterer enkeltfiler, slik at når man klikker på en kryptert fil vil det komme opp en boks med brukernavn og passord. Krypter da f.eks exe filen til å starte chrome. Da vil du bli bett om brukernavn og passord ved oppstart . http://www.axantum.com/axcrypt/ Svakheten med denne metoden er at det er enkelt å omgås for noen som vil "hacke seg inn". Det er bare å kjøre en exe-fil i en kopiert versjon av installasjonsmappen.evt installere nettleseren på nytt på en annen installasjon. Eller evt bare å kopiere profilmappa, og vips så er lle lagrede passord snappet opp. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 yepp, så om poenget er å sikre informasjonen i nettleseren er dette ingen bra metode. Lenke til kommentar
xain Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 i dette tilfellet vil jeg nok heller anbefale axxcrypt en truecrypt. Det truecrypt enkelt forklart gjør er å lage en virtuell partisjon som du kan mounte etter behov, denne er kryptert og trenger passord for å mountes. Axxcrypt er et program som krypterer enkeltfiler, slik at når man klikker på en kryptert fil vil det komme opp en boks med brukernavn og passord. Krypter da f.eks exe filen til å starte chrome. Da vil du bli bett om brukernavn og passord ved oppstart . http://www.axantum.com/axcrypt/ det derre axcryp funker ikke på google chrome osv. når jeg høyre klikke et nettleser så får jeg ikke opp axcryp osv. det funker kun på .pdf .txt osv :-/ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg kan ikke annet enn å se for meg at å låse skrivebordet via OS-et er en bedre løsning enn å låse bare nettleseren Lenke til kommentar
xain Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg kan ikke annet enn å se for meg at å låse skrivebordet via OS-et er en bedre løsning enn å låse bare nettleseren hvordan låser mann skrivebordet? slik den blir helt stille å ingen kan slå av (selv om de prøver å slå den av fra slå av/på knappen)? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Hold inne "START" mens du klikker "L". Å forsikre seg om at power knappen på maskinen ikke fungerer går ikke ved hjelp av software. Lenke til kommentar
xain Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Hold inne "START" mens du klikker "L". Å forsikre seg om at power knappen på maskinen ikke fungerer går ikke ved hjelp av software. lol det er kaller ikke å låse skrivebordet men okei.. kan det der fra før xD tenkt kanskje det er en spesielt program som gjør datan stående før man trykker på et spess knapp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 lol det er kaller ikke å låse skrivebordet Hva er det du kaller det, da? Microsoft: "Windows Logo+L: Lock the computer" Lenke til kommentar
rosa- Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hei ville ikke lage en ny tråd siden spørsmålet var nesten likt, jeg lurte på om det finnes en nettleser der du må logge deg inn når du åpner den, ikke når du minimerer den? Lenke til kommentar
xain Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 hm, i dont now. hadde jeg viste det da hadde jeg installert det selv hehe. men det finnes kanskje who know. ingenting er umulig Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Om kryptering av enkeltfiler blir litt voldsomt, finnes det utvidelser til det. https://chrome.google.com/webstore/detail/ojoalkffommhmdmbohjphohoejjmgepc Ellers ser jeg ikke hvorfor du ikke bare vil låse maskina i stedet. Mye sikrere, og tar like lang tid. Lenke til kommentar
rosa- Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 jeg lagrer alle passordene til alle sider jeg er på, og vil ikke at venner og kjæresten skal komme inn på dem, så ville ha en egen passordbeskyttet nettleser til dem. Nå bruker de bare gjestebrukeren. Men blir dumt med bilder og notater jeg har som de skal se, men men, får klare meg til de har funnet opp det:P Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Felles filer kan du jo putte i felles mapper, så er ikke det noe problem. F.eks. C:\Users\Public\Public Documents\ Så enten låser du maskina med Windows-tast+L, benytter deg av "Bytt bruker"-funksjonen, eller rett og slett logger ut. Lenke til kommentar
xain Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 takk for ''simple startup password'' men det hadde vært likar om den hadde spurt om passord vær gang mang hadde minimeret browseren. men den her e bra den å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå