Gå til innhold

Bra eller dårlig oppsett?

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter mye pirking og leiting har jeg kommet fram til et oppsett som for meg ser ganske bra ut ;)

Kom gjerne med forslag til å forbedre oppsettet eller lag et helt nytt for meg ;) Det går både med I5 og Amd ;) Har du egne oppsett som du mener er bedre for 9,5 k så post dem her :D

post-215350-1277571654,0734_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du bør velge i7 930 isteden om du vil spille.

6 kjerner fra AMD, er bra det, men fremdeles er det programmer som ikke gir store gleden av 6 kjerner, om du ikke er en kravstor mulitasker bør du klare deg fint en stund med i7 som gir bedre ytelse per kjerne.

Lenke til kommentar

6 kjerner fra AMD, er bra det, men fremdeles er det programmer som ikke gir store gleden av 6 kjerner, om du ikke er en kravstor mulitasker bør du klare deg fint en stund med i7 som gir bedre ytelse per kjerne.

Eller evt. en AMD X4 (955/965 BE f.eks.) isteden, for å få mer for pengene enn ved en Intel - da blir som regel hovedkort billigere også, da Intel-kortene vanligvis koster mer.

Kan slenge inn https://prisguiden.no/produkt/113884 som et alternativ til RAM du har valgt ut der, er kjempefornøyd med mine. Lifetime warranty er også ganske sykt og viser at de har god tro på brikkene sine :-)

Endret av NVaage
Lenke til kommentar

Nuvel...for en spillrigg blir i7 unødvendig da ingen spill, såvidt jeg vet, støtter HT. i5 750 eller X4 965 er nok fremdeles veien å gå da verken HT eller 6-kjerner(med noen få unntak) benyttes i spill.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Nuvel...for en spillrigg blir i7 unødvendig da ingen spill, såvidt jeg vet, støtter HT. i5 750 eller X4 965 er nok fremdeles veien å gå da verken HT eller 6-kjerner(med noen få unntak) benyttes i spill.

Jeg har fått litt blandede meninger med akkuratt det. De fleste sier at 6kjerner er mye mer fremtidsrettet og at plutselig har du bruk for 6 kjerner i spill. Jeg trur allikevell jeg satser på 6 kjerner. vil sannsynligvis ikke merke noe forskjell allikevell da jeg aldri har spilt på en GOD pc ;)

Fra gode folk har jeg hørt at i7 er for video redegering og yter så godt som likt som i5 i gaming.

Endret av freakinout97
Lenke til kommentar

hyperthreading støttes av alt som støtter flere tråder. Programmet ser ikke forskjel på hyperthreading (logiske kjerner) og flere fysiske kjerner. Sånn sett støtter alle spill HT så lenge de har noen form for multithreading, hvilket de fleste har ihvertfall til en viss grad nå.

Men ellers er jeg enig i at 6 kjerner bare er bortkastet for spill, og 4 kjerner også forsovidt også er overkill. Antallet spill som tar i bruk 4 kjerner på noen effektiv måte kan jeg telle på èn hånd (men mange fingre til overs...). 2 kjerner er faktisk fremdeles det mest ideelle for rent spillbruk, så du kan heller gå for en raskere dualcore med høyere frekvens til samme pris eller bare spare penger ved å gå for dualcore på samme frekvens til en lavere pris.

Vel og merke - på de nyere prosessorene så veier dynamisk overklokking opp for noe av dette ved å automatisk overklokke de CPUkjernene som faktisk blir brukt høyere når de andre ikke brukes, så forspranget i frkvens på en dualcore er ikke lenger like høyt på slike applikasjoner i forhold til 4-6 core som det var.

I forhold til å velge AMD eller Intel så har begge to gode prosessorer til dette bruket, så det lblir litt smak og behag. du kan nok spare litt penger på å velge AMD om du vil, da hovedkortene deres generellt sett er billigere.

-Stigma

Lenke til kommentar

hyperthreading støttes av alt som støtter flere tråder. Programmet ser ikke forskjel på hyperthreading (logiske kjerner) og flere fysiske kjerner. Sånn sett støtter alle spill HT så lenge de har noen form for multithreading, hvilket de fleste har ihvertfall til en viss grad nå.

Men ellers er jeg enig i at 6 kjerner bare er bortkastet for spill, og 4 kjerner også forsovidt også er overkill. Antallet spill som tar i bruk 4 kjerner på noen effektiv måte kan jeg telle på èn hånd (men mange fingre til overs...). 2 kjerner er faktisk fremdeles det mest ideelle for rent spillbruk, så du kan heller gå for en raskere dualcore med høyere frekvens til samme pris eller bare spare penger ved å gå for dualcore på samme frekvens til en lavere pris.

Vel og merke - på de nyere prosessorene så veier dynamisk overklokking opp for noe av dette ved å automatisk overklokke de CPUkjernene som faktisk blir brukt høyere når de andre ikke brukes, så forspranget i frkvens på en dualcore er ikke lenger like høyt på slike applikasjoner i forhold til 4-6 core som det var.

I forhold til å velge AMD eller Intel så har begge to gode prosessorer til dette bruket, så det lblir litt smak og behag. du kan nok spare litt penger på å velge AMD om du vil, da hovedkortene deres generellt sett er billigere.

-Stigma

Takk for langt og nyttig svar. Jeg trur jeg da skal satse på enten intel dualcore eller 965 blck edit

Lenke til kommentar

Om du vil gå for et 4-kjerners AMD-system, er dette et 'mest for pengene'-forslag (hos netshop) med Phenom 955, 5850-grafikk og SSD:

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Socket AM3 3,2Ghz 8MB cache, 125W

Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103SJ Spinpoint F3

ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Lancool PC-K62, Miditower, Sort

Sony DVD-brenner AD-5240S intern

OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL8 Dual Ch. PC3-12800 2x2048MB 1600MHz. (8.8.8.24)

Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 AMD 890GX+SB850, ATX, DDR3, 6xSATA 6Gb

MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4

OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC Agility Series 230MB/135MB sec, 64MB

Totalt 9 289,-

Phenom 955 er lik 965 minus 200MHz, kan klokkes til 3,6GHz på stock kjøler og vil gi godt med cpu-kraft til spill og 5850-kortet. Spinpoint F3 er en rask snurredisk med stor kapasitet for lagring og spill, kjør operativsystem og utvalgte programmer samt noen spill på SSD-en.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Om du vil gå for et 4-kjerners AMD-system, er dette et 'mest for pengene'-forslag (hos netshop) med Phenom 955, 5850-grafikk og SSD:

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Socket AM3 3,2Ghz 8MB cache, 125W

Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103SJ Spinpoint F3

ASUS Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Lancool PC-K62, Miditower, Sort

Sony DVD-brenner AD-5240S intern

OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL8 Dual Ch. PC3-12800 2x2048MB 1600MHz. (8.8.8.24)

Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 AMD 890GX+SB850, ATX, DDR3, 6xSATA 6Gb

MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4

OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC Agility Series 230MB/135MB sec, 64MB

Totalt 9 289,-

Phenom 955 er lik 965 minus 200MHz, kan klokkes til 3,6GHz på stock kjøler og vil gi godt med cpu-kraft til spill og 5850-kortet. Spinpoint F3 er en rask snurredisk med stor kapasitet for lagring og spill, kjør operativsystem og utvalgte programmer samt noen spill på SSD-en.

Bra oppsett du har der ;) men jeg trur jeg skal klare meg uten ssd i begynnelsen :D

Er den psuen god? Jeg satser heller på 965 og Haf 932 eller 922 dumt spørsmål for deg ,men vil alt få plass?

Endret av freakinout97
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...