Misoxeny Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hei Jeg sitter her med laptopen jeg fikk i vg1 fra skolen. Tingen er at man skulle levere den inn før sommerferien hvis man ville beholde den etter vg3, slik at de kunne installere vista/fjerne restriksjonene og dette systemet skolen bruker. Jeg glemte å levere den inn, og må isåfall vente til høsten for å få ordnet det av datafolkene. Jeg har en Windows 7 DVD og tenkte jeg skulle reformatere selv og installere Win 7 på PCen. Men dette får jeg ikke til ettersom skolen har gitt oss så og si null rettigheter. Jeg har ikke rettigheter til å installere programvare en gang. Noen som vet om det er mulig å installere det? Jeg finner ikke noe "Boot from CD" når jeg starter den, og de to alternativene jeg ser når jeg starter er Network based setup og ROM based setup, men da trenger jeg et passord for å fortsette. Jeg kan heller ikke installert fra skrivebordet, da får jeg opp at jeg må være administrator. Det er forresten en HP Compaq 6715b. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Du må installere utenfor Windows. De fleste hovedkort har en knapp du kan trykke for å velge boot device (på min er det tab, på laptoppen min er det esc) Hvis du ikke finner ut hvilken knapp det er, må du gå inn i BIOS instillingene ved å trykke Del ved POST skjermen, og endre boot rekkefølge der. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Han sa jo selv at man må ha passord for å boote fra CD (ROM based setup) http://h30434.www3.hp.com/t5/Operating-systems-and-software/forgot-rom-based-setup-password/m-p/13073 http://www.google.no/search?hl=no&client=firefox-a&hs=LRE&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&q=ROM+based+setup+password&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= Endret 26. juni 2010 av Subject Delta Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg kan ikke bruke opchack fordi jeg ikke kan boote en cd, og passordene folk har funnet er fra 2008 og de er endret siden da. Jeg kan jo prøve å ta ut harddisk slik at den booter fra cd, men det er godt mulig at de har deaktivert cd boot fullstendig. Jeg tenkte å prøve å ta ut batteriet slik som beskrevet i posten du linket til, men har hørt at det ikke funker for mange, så jeg har ingen forhåpninger. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det er en knapp på hovedkortet hvor du kan resete\fjerne passordet. Men er usikker på om du er villig til og skru den fra hverandre så prøve? Usikker på hvor "lett tilgjenglig" knappen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå