Gå til innhold

Selvbygd PC trenger facelift. [Løst]

Anbefalte innlegg

Litt over 3 år siden nå siden den ble bygd. Klart seg fint helt til nå, men det er på tide å oppgradere. Leter etter kommentarer og forslag. (Spørsmålene mine er uthevet.)

Lian Li PC7 Scand V3

Asus P5N32-E SLI

- Eventuelle deler jeg skal bytte må være kompatible med disse to.

XFX GeForce 8800 GTS 320 MB

- Kjøper Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA.

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT

- Kjøper Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4GB CL4 Er det lønnsomt å beholde de gamle for 6 GB ram?

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

- Overklokket til 3.00ghz. Hvis det blir en for stor bottleneck byttes denne også ut. Vurderer Q9500, men det blir isåfall senere, hvis jeg merker at det er en bottleneck.

Dell E193FP

- Kjøper LG 23,6" LCD W2453V-PF.

På forhånd takk.

Endret av Lange
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en Quad Core Q9500 og nytt skjermkort. Q9500 gir mest ytelse for pengene på 775-plattformen. Overklokk den prosessoren så mye du kan så holder maskinen en stund til. Har en Q9450 som er overklokket til 3,5ghz som yter omtrent som en stock Core i7 860. Du burde kunne få Q9500 opp i alt fra 3,2 til 3,8ghz ganske greit.

Hvis du skal få overklokket mest mulig så tror jeg det er bedre å ha 2 * 2gb enn fire 1gb brikker som ikke er like.

Du burde jo kunne få et 8800 gt-kort for 3-400 hundre brukt nå. De må vel ikke være likt fabrikat for for å kunne settes i SLI? Eller må de det?

Vei alle utgifter opp mot en slik oppgraderingspakke med Core i5 750. Den kan du få opp i 3,8ghz ganske greit.

Lenke til kommentar

mest antagelig ikke, men har selv hatt den cpu'n og må si meg veldig fornøyd. Om du synes de 800 kr ekstra er for mye så velger du en annen. Og angående prisen på skjermkortet så regner jeg med at det er feilpriset fra dustin, men kan også være en kjempetilbud også. bestill så fort som mulig ;) skulle det være feilpriset så får du beskjed om det før ordren din blir sendt.

Lenke til kommentar

Q9550 er absolutt ikke verd 800,- mer enn Q9500. Q9550 har mer cacheminne, men det har ikke så mye å si.

Dessuten er det er en viss sjanse for at Q9500 overklokker bedre og har lavere temperatur siden den er en helt ny modell og kommer fra en mer fint tunet produksjonsprosess.

Jeg har selv to Q9450 og en Q9400 og merker ikke stor forskjell på disse.

Husk at du må ha DDR 2 minnebrikker som Gsx1000r linker til.

Skjermkortet var drit billig. Hadde bestilt det med en gang før prisen øker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Går for http://www.dustinhome.no/pd_5010463994.aspx? (Fant et kort på komplett.no hvor jeg allerede er registrert. Så jeg kjøper heller derfra. Kommer vel ikke til å merke forskjellen på OC versjonen gjør jeg vel?) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602777 istedet. Billigere og omtrent like bra. Er det kompatibelt med resten?

Også... jeg tror ikke jeg får solgt 8800gts. Noe mulighet for å bruke det i PCn? SLI går vel ikke? Eller? Kan jeg bruke det som secondary kort eller no, får physx processing?

Endret av Lange
Lenke til kommentar

Går for http://www.dustinhome.no/pd_5010463994.aspx? (Fant et kort på komplett.no hvor jeg allerede er registrert. Så jeg kjøper heller derfra. Kommer vel ikke til å merke forskjellen på OC versjonen gjør jeg vel?) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602777 istedet. Billigere og omtrent like bra. Er det kompatibelt med resten?

Også... jeg tror ikke jeg får solgt 8800gts. Noe mulighet for å bruke det i PCn? SLI går vel ikke? Eller? Kan jeg bruke det som secondary kort eller no, får physx processing?

Du kan fint klokke kortet til det samme som fabrikk Oc eller mer som oftest. Og det gamle 8800 kortet kan du bruke som dedikert physx kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...