Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppgrad til win7, touchpad og mus virker ikke..

Anbefalte innlegg

Oppgraderte min bærbare, HP Presario V6508EO fra Vista til Win7, ser ut til å ha gått bra bortsett fra at touchpaden og tilkoblede mus ikke fungerer. Koblet til et tastatursett med både tastatur og mus, tastaturet fungerte, ikke musa...

Noen som har noen ide om hva som kan gjøres, om noe? Er tydeligvis ikke driverene, har oppdatert både touchpad- og musedriverene for "Synaptics PS/2 Port Touchpad" og -for øyeblikket "Logitech HID-compliant Cordless Mouse", no joy...

Så, forslag anyone?

jotan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ser Synaptics enheten i Enhetsbehandling? Og da du oppgraderte, gjorde du det via Vista eller direkte oppstart fra Win 7 DVDen?

Når det gjelder at tilkoblet mus ikke virker, tyder jo det på krøll med USB portene, så sjekk at du har Nvidia nForce chipset driver installert. Hvis ikke last de nødvendige drivere ned fra HP sine sider. Er Vista drivere, men de skal virke fint i Win 7 også.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

jeg ser Synaptics-enheten i Enhetsbehandling ja. Jeg oppgraderte via Vista, altså satte inn DVD'n og klikket meg inn fra Datamaskin i Vista, det var det det sto i manualen.

Jeg vet ikke om det med krøll med USB portene. Koblet til et trådløst tastatur- og musesett, og da virket tastaturdelen fint, men musa ikke i det hele tatt. Skulle vel tro at ingen av delene ville virke hvis det var noe galt med USB portene? Har ikke peiling jeg, bare spør.

Hvor finner jeg info om Nvida nForce chipset driveren? I Enhetsbehandling, Systemenheter fant jeg Nvidia nForce PCI System Management som ikke hadde noen driver installert, men det er vel noe annet?

jotan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...