Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilke fag bør jeg ta opp?

Anbefalte innlegg

Strøk i R2 standpunkt og skriftlig eksamen i Fysikk 2. Må ha 3 i R1 eller S1 + S2 for å komme inn på det jeg vil, men R2 og Fy 2 er ikke nødvendig).

Fra VG2 har jeg: R1 (karakter 2), Fy 1 (kar 3), internasjonal engelsk (6 skriftlig/5 muntlig)), tysk (5 skriftloig og muntlig), kjemi 1(3). Fra VG3 har jeg R2 (1), fy 2 (2 skriftlig, 1 eksamen), entrepenørskap 2 (5), har ellers gode karakterer i "vanlige" fag (norsk, historie osv.).

Siden jeg har såpass mange fag fra VG2, kan jeg velge vekk R2 og i stedet ta opp S1 og S2 og f eks kjemi 2? Eller et det smartere å ta opp R1 + R2 + Fy 2 ? trenger som sagt minst tre i R1 eller S1+S2, og ståkarakter i alle andre fag. Er det realistisk å klare dette på en termin? Skal i så fall studere i utlandet fra januar.

Har et snitt på ca. 4,7 nå, det holder godt og vel for å komme inn på det jeg vil. Men disse enerne ødelegger.

Endret av GSAA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ufattelig rotete innlegg!

Støk du i R1 eller i R2? Først står det at du strøk i R1, deretter at du fikk 2 i R1...

Tror du skal finne "Rediger"-knappen, og rette opp i en god del av skrivefeil!

Hehe, strøk i R2 standp og Fy 2 eksamen. har gjort det ryddigere nå. ;) Gikk nok litt for fort der ja...

Endret av GSAA
Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått, så kan du erstatte fag du har strøket i med andre fag, dersom timetallet er likt. En prat med rådgiver e.l. hadde nok vært lurt.

Vil også råde deg til å ikke gå i den fellen at du bare hiver vekk realfagene og tar inn noen samfunnsfag, og tror det blir lett som bare det. Hadde ei venninne som har gjort det, hun fikk 2 i fysikk 2, og ville erstatte det, da hun kun trengte fysikk 1. Hun ville derfor erstatte det med et samfunnsfag (det var enten sos.ant. eller politikk og menneskerettigheter), hvor hun faktisk fikk 2 fordi hun trodde dette var rene "pugg-og-lir-av-deg"-fag, og ikke klarte å gjennomføre noe særlig av drøfting og refleksjon. Så pass på at du vet hva du går til først.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått, så kan du erstatte fag du har strøket i med andre fag, dersom timetallet er likt. En prat med rådgiver e.l. hadde nok vært lurt.

Vil også råde deg til å ikke gå i den fellen at du bare hiver vekk realfagene og tar inn noen samfunnsfag, og tror det blir lett som bare det. Hadde ei venninne som har gjort det, hun fikk 2 i fysikk 2, og ville erstatte det, da hun kun trengte fysikk 1. Hun ville derfor erstatte det med et samfunnsfag (det var enten sos.ant. eller politikk og menneskerettigheter), hvor hun faktisk fikk 2 fordi hun trodde dette var rene "pugg-og-lir-av-deg"-fag, og ikke klarte å gjennomføre noe særlig av drøfting og refleksjon. Så pass på at du vet hva du går til først.

Skolen er jo slutt nå så jeg regner med at rådgiverkontoret er stengt...

Tar i så fall økonomirelaterte fag som f eks markedsøkonomi, skal studere økonomi senere så det gir et godt grunnlag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...