krimol Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hei! Jeg skulle til å sende en melding og plutselig fikk jeg melding om simkortet ikke kunne registrers. Jeg ringte Tele 2 dagen etterpå og fikk vite at jeg ikke hadde noe abonnement hos dei. Det var oppsagt. Jeg hadde ikke sagt opp noe abonnement, heller ikke glemt å betalt noen regninger. Etter litt om og men, får jeg vite at dei hadde send en regning til feil person noen dager tidligere. Personen hadde trudd det var svindel, og ringte tele 2. Dei sa opp abonnement. Så no står jeg her uten mobil og må vente to dager til å få igjenn nummeret. Hvilke krav og rettigheter kan jeg kreve av Tele 2? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Saksøk dem og krev 250,000 kr. Lenke til kommentar
krimol Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Saksøk dem og krev 250,000 kr. Vil ha saklig svar Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Du burde ivertfall kunne kreve en form for betaling de dagene du var uten abonnement. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 har du ringt de og spurt om du får noen form for kompensasjon? kan jo være de kommer med et godt tilbud. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Kan sikkert være du får noe, men syns ikke du skal være alt for hard mot dem. De er mennesker de og, og mennesker gjør feil. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 12.3 Prisavslag Dersom Kunden ikke kan benytte tjenesten på grunn av feil eller mangler som er Tele2s ansvar, har Kunden krav på forholdsmessig prisavslag. Prisavslaget er under enhver omstendighet begrenset til fastavgiften for den aktuelle tjeneste i gjeldende avregningsperiode. Prisavslag gis utelukkende fra det tidspunkt feilen eller mangelen er meldt til Tele2 og frem til den er rettet. 12.4 Erstatning Direkte tap Overfor forbrukere er Tele2 ansvarlig for direkte tap som skyldes mangel ved tjenesten. Dette gjelder likevel ikke dersom Tele2 godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Tele2s kontroll og som Tele2 ikke med rimelighet kunne forutse eller med rimelighet kunne overvinne følgene av. Overfor næringsdrivende er Tele2 ansvarlig for direkte tap som skyldes uaktsomhet fra Tele2s side. Med direkte tap menes nødvendige og dokumenterte merutgifter som Kunden er påført som følge av mangelen. Indirekte tap Tele2 er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler. Som indirekte tap regnes bl.a.: 1. Tap som følge av minsket eller bortfalt produksjon eller omsetning (driftsavbrudd). 2. Tap som følge av at tjenesten ikke kan nyttiggjøres som forutsatt (avsavn). 3. Tapt fortjeneste som følge av at en kontrakt med tredjemann faller bort eller ikke blir riktig oppfylt, men bare der Kunden uten rimelig grunn lar være å foreta dekningskjøp eller treffe andre tiltak for å unngå eller minske tapet. 4. Tap som følge av skade på annet enn salgstingen selv og gjenstander som den brukes til fremstilling av eller som har nær og direkte sammenheng med dens forutsatte bruk. Tele2s samlede ansvar Tele2s erstatningsansvar er uansett begrenset til kr. 25.000,- for det enkelte skadetilfelle eller kjede av skadetilfeller med samme årsak. Krav på erstatning må fremsettes innen 2 måneder etter at skaden er oppdaget eller burde vært oppdaget. 12.5 Heving Kunden kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra Tele2s side. http://www.tele2.no/kundeservice/vilkaar.html Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Å sende regninger, er noe datasystemet gjør automatisk. veldig tungvindt å sende til mange tusen manuelt. Og dermed må noen ha gått inn og endret addresse, eller postbudet har levert feil. Det at de ikke skjekker identiteten til personen som sier opp får de ta for egen regning. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Å sende regninger, er noe datasystemet gjør automatisk. veldig tungvindt å sende til mange tusen manuelt. Og dermed må noen ha gått inn og endret addresse, eller postbudet har levert feil. Det at de ikke skjekker identiteten til personen som sier opp får de ta for egen regning. Ser ikke noe galt i at de tar risken for egne feil på sin kappe - men likevel må TS kunne vise til noe faktiske kostnader forbundet ved dette, ellers vil han ikke komme langt slik jeg ser det. Kompensasjon burde en jo få - men det er fra et kundeserviceperspektiv, slik jeg ser det. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvilket krav du har, det kommer vel litt på hva som står i abonnementsavtalen du har med dem, og om dette er et privat eller bedriftsabonnement. Sannsynligheten for at du får mye penger er nok svært liten, men at du kan få noen kroner er nok tilstede Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Tviler på at han får penger i hånden, men en liten discount ved neste regning blir vel mer aktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå