Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n starter men booter ikke

Anbefalte innlegg

Hei

Her om dagen skrudde jeg på pc'n og skjermen forble svart. Alt av vifter, skjermkort og prosessor går men pc'n booter ikke. Har ikke mulighet til å komme inn i bios en gang.

Først trodde jeg det var skjermkortet som var ødelagt siden skjermen forble svart. Prøvde derfor å bytte skjermkort uten at det hjalp noe.

Trodde derfor det var skjermen eller skjermkabelen og testet ut dette og begge ting fungerer som det skal.

Derfor tror jeg kanskje det er hovedkortet som er problemet, men er det noen måte å få testet dette på uten å prøve med ett annet hovedkort?

Det skal sies at jeg ikke har gjort noe lurerier som kan lede til dette problemet så det burde ikke være noe programfeil.

er det noen som kan komme med noen tips?

Endret av El'Nino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det Crucial BallistiX brikker (mye trøbbel med disse) du valgte i 2008? Hvis ja, så bør du prøve noen andre DDR2 533/667/800 brikker, hvis det er P7N SLI Platinum hk'et du har. Du kan også prøve en og en brikke, men du bør prøve noen andre brikker(låne hos noen, hvis du ikke har noen).

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem fordi den ene minnebrikken er defekt. Uansett hvilket spor den står i skjer det ingenting når du starter pcen. Viftene begynner å gå men ikke noe bios eller bilde på skjermen.

Ta ut alle brikkene dine og prøv med en om gangen i 1 spor så finner du synderen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...