Gå til innhold

Bestille Mobilt B. fra netcom spm.


Anbefalte innlegg

Funnet ut at Netcom er nesten de eneste som kjører med fri mengde datatraktikk på bredbåndet sitt. Så bestemte meg for å bestille derifra.

Det jeg lurte litt på var underveis i "kassen" at jeg fikk spørsmålet om mobilen min, og jeg tok "gi meg nytt nummer".

 

Så jeg må altså ha ett nytt mobilnummer for å kunne ha mobilt bredbånd? Ligger jo litt i ordet og kan hende jeg er dum nå, men gidder ikke drite meg ut.

 

evt. om noen vet om noen andre som kjører på med fri mengde data transfer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ingenting om noen sperregrense.

Det står KLART "Fri Bruk" og på dem andre står det liksom max 5g.

Ta en titt selv om "hele tiden" på netcom.no

 

Fant det med liten skrift! :D Hater når de skal drive å gjemme det.

Samtidig som dem skriver ting som:

 

"Passer for deg som er mye på Internett gjennom mobilt bredbånd. Du betaler en fast månedspris, uansett bruk."

 

"Med Hele Tiden betaler du en fast pris hver måned, uten å måtte tenke på hvor mye du har vært på nettet på ditt mobile bredbånd."

 

 

For noe stusselige greier.

 

 

"Ønsker du å kjøpe 1GB ekstra volum dersom du har fått redusert hastighet send kodeordet 1GB til 1989 fra oppkoblingsprogramvaren. Pris kr 99,- inkl. mva." HERREGUD, for en Umennskelig PRIS!

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Det er simkortet som verifiserer deg som bruker av nettet. Husker jeg rett, så leverer de MiniRouter, som jeg da tror du kan pakke simkortet i. Da kan du også dele nettet med 4 andre.

 

Ellers så krever dette at PCen kan ha simkort i. Noen MiniBærbare kan det.

 

 

Skal du ha "mobilt" brendbånd, og har allerede internett i huset, kan du kjøpe en 120* 16dBi antenne til Routeren din, da skal du trolig kunne sende trådløsen bort i mot 1mil ;D

Om du ikke har internett, og du bor f. eks på landet, der du ikke kan få vanlig nett, kan du se på NextGenTel sin WiMAX løsning, evt WiFi/MAX fra en annan levrandør :b

Endret av slacky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...