AnneElk Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Okey, da har jeg fått kjenne på en D5000. Overraskende lite hus, men det skal sies at det var uten objektiv. Jeg fikk dette tilbudet av Japan Photo: Nikon D5000 med 18-55 vr 4999.- Nikon SB600 2499.- Sånn, nå har jeg justert handlelista. Kjøt heller et stativ i stedet for den gorilla-greia. Tror det funker bedre. Kjøp av eventuelle andre objektiver kan du ta senere når du har funnet ut av hva du skal bruke det til. Noe spesielt stativ som er å annbefale? Vil nikon SB600 være veldig mye bedre enn SB400 til 999.- ? Endret 28. juni 2010 av AnneElk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Vil nikon SB600 være veldig mye bedre enn SB400 til 999.- ?[/color][/font] Ja, det vil jeg si. Den er absolutt verdt ekstrakostnaden. Lenke til kommentar
AnneElk Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Litt sent til diskusjonen her. Spörsmaalet som jeg ikke har sett, er hvor stort skal du skrive ut bildene. Eller er det bare for web? Hvis det er bare opp til A4, og paa web, kunne mann beholde D40en. Og kjöpe Sigma 18-50 F2.8 HSM makro (OS). Gir 1:3 kvasi makro, hvilket skal holde for figurer som er fra 5cm. (APS-C ca 25 x 17mm => 3 x 17mm => 51mm => Objekter som er större enn 5cm dekker hele bilde / brikka) Det og et godt stativ, kanskje fjernutlöser, og du skal ha det du trenger. Annet alternativ, er Sigma 17-70 F2.8 - 4 OS. Litt daarligere lysstyrke, men med stabilisering. Men for kakefotografering, ville jeg anbefale stativ isteden for aa stole paa stabiliseringen. Sigma 18-50 F2.8 HSM Makro, er ogsaa et godt oppgraderings-alternative til kit objektivet Bruker selv ofte D40 og Sigma 18-50 for fotografering av forskjellige elektriske komponenter for jobben. Funker helt fint. Jeg skal nok ikke forstørre så veldig mye. Jeg må være realistisk og ydmyk nok til å si at jeg vet ikke om bildene jeg tar helt egner seg til forstørrelse. Selv etter at jeg har redigert i corelDRAW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå