Beyma Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Heisann. Har en litt eldre bærbar fra 2007. en HP 6715b med 1 gig ram og amd turion64x2 med 1.8 ghz. Skjermkortet er er ati 1200 eller noe. Trenger en distro hvor jeg forhåpentligvis kan kjøre 720p filmer og musikk. Er dette mulig? Prøvde fullhd med vlc og det lagget litt i ny og ne. Men finnes vel bedre dekodere en vlc håper jeg. Takker for hjelp Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Ikke noe svar? Er xubuntu et godt valg? Fungerer xbmc med xubuntu? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Ville egentlig anbefalt Ubuntu. XBMC er primært rettet mot Ubuntu. Kjører selv XBMC på Ubuntu på en Acer Revo (HTPC med relativt dårlige specs men pga NVIDIA ION kan den spille full HD med NVIDIA sine Linux-drivere og VDPAU). Dette fungerer utmerket. Regner med XBMC vil fungere på alle *buntu. Uansett, en minimal Ubuntu installsjon (hake vekk unødvendige oppstarsprogrammer, skru av skrivebordseffekter) tar så og si ingen ressurser og jeg ser lite poeng i f.eks xubuntu. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Hvordan er ati-støtten da? Den var ikke god når jeg prøvde ubuntu får mange år siden. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 ATI støtten har bedret seg enormt. Både åpne og lukkede drivere har hatt en rask positiv utvikling. For meg er allerede ATI et førstevalg p.g.a. deres satsing på åpne drivere de siste par årene. Fortsatt en del som gjenstår, så du kan oppleve issues, men de blir færre for hver dag. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Okei, da gir jeg ubuntu et forsøk. Noen som vet om et lydkort via usb som gir spdif ut? evnt express card? Helst billig, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå