Gå til innhold

Kamptråd - Brasil vs Chile (Åttendedelsfinale)

Latias

VM  

29 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du ikke har den minusknappen så kan du ihvertfall fortelle meg hvorfor du synes jeg burde få minus. Tror ikke jeg sa noe særlig slemt annet enn det siste lille stikket jeg sendte til YNWA på slutten, som var et svar på hans stikk til meg.

Hadde Brasil hatt med Ronaldinho hadde jeg vært en del mer positiv til dem, eller Neymar for den saks skyld. Jeg håper at Brasil ikke blir bedre av at de utelater slike spillere jeg selv liker og derfor ryker ut. Skal det være så galt?

Er helt enig med at Brasil burde ha vært med, du får +1 fra meg!

edit: lol, er helt enig med at Ronaldinho skulle ha vært emed.

Endret av Lightpixel
Lenke til kommentar

Det var ikke noe særlig verre enn det han sendte til meg følte jeg. Han impliserte med sitt innlegg at de lagene jeg holdt med også var lag han mislikte. Nå vet ikke jeg hvilke andre lag enn Liverpool og England(Brasil?) YNWA heier på, men jeg heier hvertfall ikke på de lagene. Endret nå i alle fall innlegget mitt for sarte sjeler som ikke vil lese slikt.

I frykt for å gå helt off-topic så får vi komme oss tilbake til kampen og legge dette bak oss. Brasil har imponert meg idag, og håper i forhold til VM-manager laget mitt(har tross alt Maicon) at de ikke slipper inn. Så får vi se om Brasil fortsetter det gode spillet de hadde i første omgang. Da får vi se om tonen min blir litt mer positiv.

Litt enig med Bratseth vedrørende straffesituasjonen, det er straffe, men Lucio slenger seg også veldig. Men når det er kontakt er det ikke filming virker det som om mange mener. Brasil skulle vel uansett fått straffe, men da gjorde det ikke noe at de scorte rett etterpå.

Lenke til kommentar

Håper ikke Maefteda tar det så tungt.

Forøvrig så deler jeg ikke det samme synet som Maefteda; Brasil har et fantastisk pasningsspill, uten tvil. Lekent og lett, selv om det ikke alltid går i lengderetning, men det er egentlig bare positivt. Brasil fremstår som trygge og sikre bakover, Chile har egentlgi ingenting å stille opp med, hvor er Sanchez? Som nevnt tidligere Gamy; Han faller bort og blir usynlig altfor ofte. Forhåpentligvis har Bielsa pisket litt ekstra i pausen på han. En spiller som ikke finner seg helt til rette er Daniel Alves, forståelig nok. Han blir altfor stillestående og for lite delaktig.

Lenke til kommentar

Tar det ikke tungt Giallorossi, det kan virke som om jeg er mer irritert enn det jeg faktisk er når jeg skriver innlegg her. Dette er diskusjon, ikke en kamp på liv og død.

I denne kampen har jeg blitt imponert av Brasil. De har spilt fin fotball og Chile har ikke vært i nærheten. Likevel likte jeg ikke særlig kampene deres i gruppespillet, de har hatt mange "stygge" kamper, men tumulter på slutten mot elefantene og stygg kamp mot Portugal, 2-1 mot Nord-Korea var ikke akkurat Brasils beste kamp gjennom tidene heller. Det skal sies at Brasil var en av favorittene mine både i 1998 og 2002(litt 2006 også), men jeg misliker bare den nye retningen de har tatt.

Dani Alves passer ikke inn i den taktikken på den plassen til Brasil og skulle nok heller spilt høyreback. Dessverre for han er Maicon verdens beste høyreback for øyeblikket og har vært kanskje Brasils beste i dette mesterskapet. Selv om jeg ikke liker fyren så alt for godt, var det stilig å se målet hans mot Nord-Korea.

Lenke til kommentar

Hehe, regnet strengt tatt med at du ikke tok det tungt ;)

Skjønner deg helt og holdent; Brasil skal være Samba. Men utifra det mannskapet Dunga har disponibelt så har jeg ingen tro på at det kan spilles samba. Brasil har ikke de storehetene, fremover, som de tidligere hadde. Navn har de drøssevis av, men alle har de vært innom fysiobenken i sine respektive klubber, hyppig. Robinho spiller i den hjemlige serien, Pato og Kaka har vært skadet i en lengre periode, Luis Fabiano har heller ikke gått skadefri dette året og en oppskrytt straffeskårende Ronaldinho - Det er mye som taler imot Brasil for å si det mildt.

Jeg klarer å se verdien i godt defensivt spill, og vet du også ser det, det er nettopp det vi har sett i den innledende runden. Muligens litt forsiktig og litt avventende.

Lenke til kommentar

Ser at Brasil har startet litt forsiktig og at det kanskje kan ha påvirket prestasjonene deres, men jeg mener likevel at de har flere gode ballspillere og kan spille hvertfall litt samba, Robinho har da hvertfall ballkontrollen i orden, selv om han har vært på tur i Brasil.

Ronaldinho er nok litt oppskrytt, men skulle gjerne sett han som en slags entertainer mot slutten ala Denilson i 2002 istedenfor å ha Grafite på benken som ikke har hatt den beste sesongen eller har alderen på sin side.

Marcelo er kanskje den spilleren jeg skjønner minst av når det gjelder utelatelser på Brasil. Han har vært fast og god på Real, og selv om Bastos har klart seg veldig bra, så kunne Marcelo bidratt til noe både på midtbane og forsvar. 34 år gamle Gilberto på backen(ikke Silva) ser jeg heller ingen nytte av.

Pato kunne også vært bra selv med en skadeplaget sesong, men jeg ser at Nilmar skal få plass grunnet sitt gode spill for Brasil. Jeg håper likevel å se flere spennende spillere som Ganso, Neymar og kanskje Adriano til neste års Copa America. Etter årets oppvisning fra de sør-amerikanske lagene kommer det til å bli en flott turnering. Spesielt med tanke på forrige gangs mesterskap.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...