Gå til innhold

Kamptråd - Brasil vs Chile (Åttendedelsfinale)

Latias

VM  

29 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

bra.png Brasil - Chilechi.png

Fotball-VM, åttendedelsfinale

28-06-2010 Kl. 20:30

Johannesburg/Ellis Park Stadium

Vises på: Viasat4_106187c.jpg

ellis-park-stadium2.jpg

----------------------------------------------------

Head-to-head:

Brasil - Chile

46 - Seier - 7

12 - Uavgjort - 12

152 - Mål scoret - 55

Brasil

Brazil-Squad-World-Cup-2010_2389088.jpg

Brasil fikk det tøft mot Nord-Korea i sin første kamp, og scoringen kom ikke før det hadde blitt spilt en snau time. Et kvarter senere økte de til 2-0, og kampen var da avgjort. Nord-Korea greide å redusere mot slutten av ordinær tid, men Brasil vant likevel kampen 2-1. Mot Elfenbenskysten styrte de kampen fra første stund, og Fabiano scorte midt i første omgang. Rett etter sidebytte satte Fabiano inn sitt andre for dagen, før Elano punkterte kampen med en halvtime igjen å spille. Drogba reduserte med et kvarter igjen, men til ingen nytte. Brasil fikk Kaka utvist, noe som betydde at han måtte stå over mot Portugal. Før siste kamp var Brasil videre og Portugal var i praksis også klare for neste runde. Det endte med at ingen av lagene gadd å ofre for mye, og dermed endte kampen 0-0. Brasil vant gruppa med 7 poeng og 5-2 i målforskjell.

Veien til åttendedelsfinale:

Brasil 2-1 Nord-Korea

Brasil 3-1 Elfenbenskysten

Portugal 0-0 Brasil

Chile

Chile-Squad-World-Cup-2010_2389101.jpg

Chile fikk scoringen tidlig i kampen mot Honduras, og de valgte å kontrollere det inn. Honduras hadde kun ett skudd på mål i hele kampen, noe som sier også at Chile hadde relativ god kontroll. I andre kampen fikk Sveits Behrami utvist etter en halvtime, og Chile hadde en gyllen mulighet til å ta alle poengene. I en kamp med ni gule og et rødt kort, satte Gonzalez inn vinnermålet for Chile et kvarter før slutt. Mot Spania fikk de en dårlig start da keeperen var på bærtur og Villa kunne sette ballen i et åpent mål fra 40 meter. Et kvarter senere gikk ting fra vondt til verre for Chile. Ikke bare scorte Iniesta og økte på til 2-0, men Estrada (Chile) fikk også rødt kort for en episode i forkant av målet. Chile greide riktignok å ta seg sammen, og reduserte på begynnelsen av andre omgang. Siden kampen mellom Sveits og Honduras endte 0-0, betydde det at Spania vant gruppe H foran Chile.

Veien til åttendedelsfinale:

Honduras 0-1 Chile

Chile 1-0 Sveits

Chile 1-2 Spania

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chile har vel også 3 mann som må sone kampen, mens Brasil får igjen både Kaka og Elano. Kan bli tøft for Chile det.

Selv går jeg glipp av kampen, denne gangen pga nff som ønsker å arrangere fotball kamper i sommerferien. Den dagen jeg blir sjef i nff, så er det fotballfri når det er fotball vm.

Lenke til kommentar

Man forventer kanskje litt mye fra disse "stjerne" spillerne. Selv ble jeg småskuffet over prestasjonene til for eksempel Messi i går. Men det er fordi jeg forventet veldig mye av han.

Det var egentlig Messi som scorte første mål, men Tevez stjal målet hans, og itillegg ble det offside også. Hater Tevez bare.

Lenke til kommentar

Man forventer kanskje litt mye fra disse "stjerne" spillerne. Selv ble jeg småskuffet over prestasjonene til for eksempel Messi i går. Men det er fordi jeg forventet veldig mye av han.

Det var egentlig Messi som scorte første mål, men Tevez stjal målet hans, og itillegg ble det offside også. Hater Tevez bare.

Lobben til Messi hadde aldri gått inn, det var to mexicanere på streken. Messi har blitt så målkåt at han spiller mer for målet sitt enn laget utover i kampene. Han er den spilleren som har skutt mest i mesterskapet hittil også, noe som understreker poenget mitt.

Lenke til kommentar

Lobben til Messi hadde aldri gått inn, det var to mexicanere på streken. Messi har blitt så målkåt at han spiller mer for målet sitt enn laget utover i kampene. Han er den spilleren som har skutt mest i mesterskapet hittil også, noe som understreker poenget mitt.

Det vet du ingenting om. Selv om det var to stkr, betyr det ikke nødvendigvis at det ikke ville ha blitt mål.

De forventer alt for mye av Messi, treneren og alle andre på laget. Han nevnte på en intervju også, at laget hans vil at han skal gå alene med ballen, når han først har muligheten. Uten Messi er Argentina ingenting. Jeg høres kanskje som en stor Messi fan, men det er jeg ikke. Jeg vet bare han er god, og han fortjener ros!

Lenke til kommentar

Selv om rosen og fokuset på Messi har vært for stort nå, spesielt etter Arsenal-kampen. Så har han i tillegg hatt for lite fokus før det igjen. Han har vært verdens klart beste spiller i 2 år, mens media nesten bare har kreditert han for under halvparten av den tiden.

Jeg tror ikke det manglende målet står i veien for spillet hans, han går ofte alene, men vanligvis får han ikke like mange skuddmuligheter. Hvis man ser på skuddene hans er det ikke mange av skuddene som er håpløse som han aldri burde tatt, men han har ofte en god mulighet til å skyte. Det er ikke bare dårlige skuddene hans heller, ettersom flere av skuddene hans har ført til mål. Det var mye av dette Ronaldo gjorde bra i Man Utd. Han skjøt utrolig mye(kanskje litt for mye), men ved mange skudd skapte han sjanser og mål for lagkameratene.

Uansett, nå handler denne tråden om Brasil-Chile, ikke Messi. Håper virkelig på Chile her. Brasil har ikke imponert meg annet enn at de har noen spillere med ekstremferdigheter og et bra forsvar/keeper, Chile har spilt festfotball hele mesterskapet og fortjener en liten skrel her. Nederland-Chile hadde også blitt en flott kvartfinale.

(Messi stjeler veldig mange tråder nå, hvor ikke bare lage en Messi-tråd? :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...