Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) . Endret 11. februar 2020 av Slettet-GlDE6z .. Lenke til kommentar
radlekatt Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Du har ikke lært mye. -Ordet "norsk" er ikke noe egennavn, og skal følgelig ikke skrives med stor N -Det heter ikke "norsk karakter", men norskkarakter -"Sjekker" har bare to k'er -"Hjelper og lese" skal være "hjelper å lese" Dessuten er setningsoppbyggingen din helt på trynet. Radlekatt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) -- Endret 11. februar 2020 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 «Norsklærer» eller «punktumfeil» skal ikke særskrives. «Norsk» skrives med liten forbokstav når ordet ikke står i starten av en setning. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=norsk&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j Lenke til kommentar
Alltherightmoves Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 * punktumfeil * hvorfor * jeg Lenke til kommentar
Populært innlegg SaitekQ Skrevet 27. juni 2010 Populært innlegg Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Offtopic: Makan til sure vi skulle være. Når fyren faktisk takker oss, så burde man svare litt positivt tilbake. Greit nok at det er kjekt å rette feilene hans når han ber om det. Men litt snille kan vi da være. Ontopic: Jo takk det samme. Godt å se at nån setter pris på andres hjelp! Endret 27. juni 2010 av SaitekQ 25 Lenke til kommentar
HalfLife3 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nå har jeg sett det også... Lenke til kommentar
Alltherightmoves Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 He_he... fristet bare så sinnsykt når det var rettskriving posten handlet om. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Det er alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger, Bluewaffle96. Og en terminkarakter på fem er ikke verst! Stå på videre! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nå har jeg sett det også... Jepp, må vel ha vært det verste du har sett også? -.-" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Offtopic: Makan til sure vi skulle være. Når fyren faktisk takker oss, så burde man svare litt positivt tilbake. Greit nok at det er kjekt å rette feilene hans når han ber om det. Men litt snille kan vi da være. Ontopic: Jo takk det samme. Godt å se at nån setter pris på andres hjelp! Visse folk er bare frekk i kommentarene, men eg skiter no i det No spurte jeg jo faktisk om skrivefeil,,,,, sååååååå. (ja jeg legger merke til alle komma'ene) Mye hjelp å få, god grunn til å være takknemlig Det er alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger, Bluewaffle96. Og en terminkarakter på fem er ikke verst! Stå på videre! Takk Lenke til kommentar
Alltherightmoves Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Offtopic: Makan til sure vi skulle være. Når fyren faktisk takker oss, så burde man svare litt positivt tilbake. Greit nok at det er kjekt å rette feilene hans når han ber om det. Men litt snille kan vi da være. Ontopic: Jo takk det samme. Godt å se at nån setter pris på andres hjelp! Visse folk er bare frekk i kommentarene, men eg skiter no i det No spurte jeg jo faktisk om skrivefeil,,,,, sååååååå. (ja jeg legger merke til alle komma'ene) Mye hjelp å få, god grunn til å være takknemlig Det er alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger, Bluewaffle96. Og en terminkarakter på fem er ikke verst! Stå på videre! Takk Bare å si i fra om du vil ha korrigert skrivefeilene i dette innlegget også! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Offtopic: Makan til sure vi skulle være. Når fyren faktisk takker oss, så burde man svare litt positivt tilbake. Greit nok at det er kjekt å rette feilene hans når han ber om det. Men litt snille kan vi da være. Ontopic: Jo takk det samme. Godt å se at nån setter pris på andres hjelp! Visse folk er bare frekk i kommentarene, men eg skiter no i det No spurte jeg jo faktisk om skrivefeil,,,,, sååååååå. (ja jeg legger merke til alle komma'ene) Mye hjelp å få, god grunn til å være takknemlig Det er alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger, Bluewaffle96. Og en terminkarakter på fem er ikke verst! Stå på videre! Takk Bare å si i fra om du vil ha korrigert skrivefeilene i dette innlegget også! Kan prøve og rette meg sjøl: * For mye å'er i så * Burde være stor bokstav i parantesen. * Setningen: "men eg skiter i kommentarene" Burde vært: Jeg bryr meg ikke om det. Dere finner vel 15 flere skrivefeil? Lenke til kommentar
Alltherightmoves Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Offtopic: Makan til sure vi skulle være. Når fyren faktisk takker oss, så burde man svare litt positivt tilbake. Greit nok at det er kjekt å rette feilene hans når han ber om det. Men litt snille kan vi da være. Ontopic: Jo takk det samme. Godt å se at nån setter pris på andres hjelp! Visse folk er bare frekk i kommentarene, men eg skiter no i det No spurte jeg jo faktisk om skrivefeil,,,,, sååååååå. (ja jeg legger merke til alle komma'ene) Mye hjelp å få, god grunn til å være takknemlig Det er alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger, Bluewaffle96. Og en terminkarakter på fem er ikke verst! Stå på videre! Takk Bare å si i fra om du vil ha korrigert skrivefeilene i dette innlegget også! Kan prøve og rette meg sjøl: * For mye å'er i så * Burde være stor bokstav i parantesen. * Setningen: "men eg skiter i kommentarene" Burde vært: Jeg bryr meg ikke om det. Dere finner vel 15 flere skrivefeil? * men jeg skjiter nå i det * kommaene * nå spurte * punktum etter parantesen Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 * punktum etter parantesen *inne i parentesen. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Mulig å være litt hyggelig med fyren da, folkens. Greit nok at han lærer av å få påpekt sine feil, men vi trenger ikke overdrive, ei heller skader det med litt vanlig folkeskikk. Stå på trådstarter, 5 i terminkarakter er slettes ikke dårlig, lykke til videre! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Mulig å være litt hyggelig med fyren da, folkens. Greit nok at han lærer av å få påpekt sine feil, men vi trenger ikke overdrive, ei heller skader det med litt vanlig folkeskikk. Stå på trådstarter, 5 i terminkarakter er slettes ikke dårlig, lykke til videre! De har nå det gøyt Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Det kan du si, men nå er det ikke alltid like greit å ha det gøy på andres bekostning. Sier ikke at du tar deg nær av det, men generelt sett burde man forsøke å holde en hyggelig tone Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Selv om det finnes en del jævler her inne så er de ofte til hjelp ja! Og da er det bare en bonus og finne personer som virkelig har en liten del av snillhet innerst inne, som SaitekQ over meg her Gratulerer med 5 i norsk! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Kan prøve og rette meg sjøl "å rette" Det baller på seg med skrivefeil, men du skal ha kudos for at du faktisk ønsker å gjøre noe med det. Det finnes plenty av folk som rett og slett gir eff. Slitsomt å være pedant på nettfora, I tell you. edit: Ser du har "og/å"-feil to ganger bare i denne tråden, innlegget over meg har forsåvidt også en. Hvis jeg noengang lurer på om det skal være "og" eller "å", prøver jeg enten å bøye setningen (verbet) eller skrive den om til engelsk. Ta for eksempel frasen "jeg kan prøve å rette meg selv": - Jeg kan prøve å skrive den i fortid, slik: "Jeg kunne prøve å rette meg selv". Her ser du at verbet "rette" ikke er bøyd. Det indikerer at det skal være infinitivsmerke (å). Dersom verbet derimot bøyes når setningen skrives i fortid, skal det være bindeord. Hvorfor? Fordi kun verb som står i infinitiv kan ha infinitivsmerke (å), naturlig nok - Hvis dette er for komplisert, kan du heller prøve engelsk. Infinitivsmerket på engelsk er "to", bindeordet er "and". Hvis vi prøver begge deler når vi oversetter til engelsk, får vi "I can try to correct myself" og "I can try and correct myself". Jeg håper det er åpenbart for alle her at den første varianten (med infinitivsmerke) er riktig, og da er den også riktig på norsk. Dette gjelder alltid. Håper ikke jeg forklarer altfor komplisert for deg, skrik ut hvis jeg gjør det. Endret 15. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå