Gå til innhold

Trenger litt tips ang kjøp av mus og diverse. :)

Anbefalte innlegg

Er ny i dette "gamet" her, så hadde satt pris på litt eksperthjelp, ettersom jeg bare blir mer forvirret jo flere tester/guider/artikler jeg leser rundtforbi.

Jeg bruker pcen til helt vanlige ting, surfing, shopping, kontorting, ja.. Ikke noe gamer, iallefall. Med mindre man regner en Simskveld en gang i året. :p

Det jeg mangler og i lang tid har hatt planer om å kjøpe, er:

1. Trådløs mus. Er dame, så trenger ikke være lagd for de største hendene. Heller ikke så sykt dyr. Men må funke greit til vanlig bruk, samt ikke gå i stykker dersom man kikker litt for hardt på den. Må tåle å bli frakta rundt i pcveske store deler av tiden også, ettersom jeg reiser endel. (Og hvordan er det med lading og batterier og sånn for tiden egentlig?)

2. Hard musematte. Må tåle litt ujevnt underlag, ikke være for stor ei heller dyr. Og hadde ikke vært helt feil med en av de gode "putene" å hvile håndleddet på heller. ^^

3. Ekstern harddisk. USB, 2,5", minst 500gb og tåle å bli frakta rundt den også.

Dersom noen hadde hatt et tips eller to til meg, hadde jeg blitt evig glad. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra det du sier høres det ut som om det er til en laptop. Stemmer dette?

Og i så fall, har størrelsen mye å si?

Skal tastaturet og musa være trådløse eller ikke?

Hvor mye penger tenker du å bruke på dette?

Lenke til kommentar

Kan anbefale:

Mus: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494540

Hatt denne og tidligere modell. Brukes daglig til alt fra surfing til spilling og fungerer knirkefritt.

Bruker 2stk AA batterier, men disse har jeg bare byttet ca hver 6mnd, selv om musen brukes svært aktivt. Den fungerer også på nesten alle overflater, og like bra både med og uten musematte.

Har nok ingen musematte å anbefale etter dine spesifikasjoner, da jeg selv ikke bruker da jeg er på skole/borte, og hjemme har jeg en diger 40x40cm matte nær limt fast i pulten :p

Ekstern harddisk kunne jeg før varm ha anbefalt Western Digital sine Passport, men disse har fått en ny elendig kontakt, så da må jeg nok heller si at Samsung sine er de man bær se på for øyeblikket

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :)

Ja, er selvsagt laptop. Skal ikke ha nytt tastatur, kun mus. Hadde tenkt å ha trådløs ja, men er litt usikker mtp batterier og slikt. Men dersom det er slik at man ikke trenger å bytte mer en noen få ganger i året, så skal jeg nok klare meg med det.

Ang pengebruk, så kommer det selvsagt an på. Mus vil jeg helst bruke under 500lappen, så billig som mulig, igrunnen. Så lenge den fungerer fint, er jeg fornøyd. Musematte er vel heller ikke den største invisteringen. Og størrelsen er ikke det som betyr noe. ;)

Den eksterne harddisken hadde jeg tenkt sånn typisk 600-1000kr ca. :)

Takk for svar og lenker, hjelper veldig! :)

En ting til; slike matter man har under laptopen for å ikke bli så varm i fanget (greit, for å holde den så kjølig som mulig), er det noe poeng i dem, og isåfall, har dere noen anbefalinger der?

Sorry for mas. :)

Lenke til kommentar

Skal ikke ha nytt tastatur, kun mus.

Jeg tror jeg må slutte å være så sent oppe, klarer jo ikke lese ordentlig en gang laugh.gif

Til musematte funker jo egentlig det meste, så du kan vel egentlig bare ta en du liker. Eneste problem kan være at laser og optisk registrerer litt forskjellig, men de fleste musematter funker for begge typene.

Jeg tror nok jeg ville gått for Logitech VX Nano, så lenge den passer til hånda di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...