Stinkey Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Har kjøpt en D-Link DIR-615 til nettverk i en leilighet. Så på den som grei da jeg skal ha internett på en stasjonær PC, to bærbare PC'er og en Wii. Problemet er at etter den påstått "enkle" installasjonen så lyser internettlyset oransj. Tror punktet jeg feiler på er internetttilgangen min. Med alternativene Dynamic IP Address, PPPoE, PPTP, L2TP og statisk IP. Jeg valgte Dynamic IP og måtte skrive inn en MAC-addresse, men får null kontakt med nettet gjennom routeren. Det får jeg bare direkte fra modemet. Går det ikke å bare koble nettet inn i routeren og få nett gjennom den sånn? Endret 26. juni 2010 av Stinkey Lenke til kommentar
.vision Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Er det flere routere i systemet? Jeg kjøpte en selv slik og brukte 2 dager på å sette den opp. Den er et sant helvete å få satt opp, men jeg fikk det til - til slutt. Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Nei, det blir den eneste routeren. Den ber jo om informasjon jeg aldri har vært borte i når det gjelder nettverk. Enkel å montere hvis du sitter på tråden med internettleverandøren tenker jeg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Løsningen avhenger av hva slags internett dette er. Er det via TV-kabel, så resett modemet. Det er helt unødvendig å bruke en CD for å få nettverket opp. klikk heller her: http://192.168.0.1. Default som er dynamisk IP holder som regel fint til å komme på nett, deretter setter man navn og kryptering på trådløsnett. Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Da fungerte det med en gang. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Hva var løsningen? Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Løsningen var rett og slett å resette routeren, gå inn på IP'n og kjøre en 4-trinns install og istedenfor å skrive opp det Mac-nummeret så bare gikk jeg rett forbi (sto optional ved siden av) og da fungerte det fint. Så blir spennende å se hvor stabilt det blir i lengden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå