Gå til innhold

"Enhetsbehandling" i Win7 ?

Anbefalte innlegg

Holder på å oppgradere en HP Presario 6508EO bærbar pc fra Vista til Win7, men har fått problemer med muse-og touchpad driverene. (Antar jeg i alle fall, ar avhengig av tastaturet

for å få gjort noe som helst..)

I XP ville jeg gått til "enhetsbehandling" (høyreklikk "min datamaskin", "egenskaper", "maskinvare" under systemegenskaper..)for å se om jeg fant noe der.

Hvordan kommer jeg til denne informasjonen i Win7? - Med bare tastaturet vel å merke.. Har ikke kommet "under huden" på Win7 enda, er ikke flink med tastatursnarveier.. Så det er mulig

svaret er latterlig enkelt, men det er når en kan det..

jowir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ein tast på tastaturet som fungerar som eit høgreklikk? Ligg som oftast mellom Alt Gr og Ctrl.

Rettelse: det er latterleg enkelt ja, berre åpne start menyen og skriv "device manager" så kjem snarvegen opp.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Takk, nå har jeg fått åpnet enhetsbehandling, men jeg blir ikke noe klokere! Får ikke åpnet de forskjellige kategoriene - "batterier", "diskstasjoner" osv.

Hvis en klikker på plusstegnet foran kategorien i XP ser en navnet på enheten og kan høyreklikke på det for å få info om driverversjoner osv. Vet at plusstegnet i XP er byttet ut med en trekant i Win 7, men jeg får ikke åpnet den med tastaturet! Trenger mer hjelp fra dere der ute som ikke har gjort dere så avhegige av musa som meg..

jotan

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan device manager ser ut i Win 7, men å utvide et kategoritre (altså trykke på en pluss-knapp), kan vanligvis gjøres ved å bla ned til den kategorien du vil utvide, og trykke pil høyre.

Forøvrig: Hadde det vært manglende eller problemer med drivere, så ville enhetene med feil kommet opp av seg selv, uten at du hadde hatt behov for å utvide kategorier.

Lenke til kommentar

Stemmer det du sier om drivere, men jeg må prøve alt...

Etter at jeg oppgraderte til Win 7 virker verken touchpad eller musa, hvis jeg ikke finner ut av det med driverene vet jeg ikke hva jeg kan gjøre.. noen ideer?

jotan

Endret av jowir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...