Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Grafisk kalkulator VG1 nivå

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal begynne på VG1 til høsten, og trenger en grafisk kalkulator!

På brevet vi har fått fra skolen står det følgende:

Casio CFX-9750GA PLUS modellen (eller grafisk lommeregner på tilsvarende nivå)

NB! Husk opplæringshefte + manual

Etter litt googling vil jeg påstå at det er ingen modell som heter "Casio CFX-9750GA PLUS". Men tenkte at det kan ha vert en liten skrivefeil slik at det kan vere "FX-9750GA PLUS" eller "CFX-9850GA PLUS". Men ikke vet jeg. Noen som har noe peiling? Skal altså ha en grafisk lommeregner til VG1-nivå teoretisk matte. Er vell lurt å bruke Casio, i og med at sikkert læreren skal undervise med Casio.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ventet med å kjøpe den til du visste akkurat hvilken modell det er snakk om. : P

Vi brukte Casio fx-82ES i år (1T), jeg er veldig fornøyd med den. Vi lastet ned en nyere/vanskeligere Casiomodell, og sammen med den, WxMaxima og GeoGebra har man det man trenger i bøtter og spann. Jeg brukte sjelden noe annet enn Casioen min og geogebra.

Men som sagt, om læreren deres er picky på dette er det vel bare å vente. : P

Lenke til kommentar

Gå for den billige. De aller fleste kalkulatorene fra Casio er uansett svært like, bare at de dyrere modellene har flere funksjoner og motsatt. Antar også at skolen din skal bruke "FX-9750GA PLUS" (er vel den som blir nevnt i brevet).

På vår skole ble vi anbefalt fx-9860GII, men ser i ettertid at jeg hadde greid meg med en billigere modell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...