Gå til innhold

Problemer med iPhone OS 4: Ustabil telefonforbindelse


Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte nylig min iPhone 3GS til iOS 4. Men etter dette har jeg ved flere anledninger opplevd at samtaler blir brutt eller at mobilen rett og slett rebooter uten varsel (dette har skjedd to ganger). Jeg er ikke 100% sikker på om dette egentlig har noe med iOS 4 å gjøre, men det er mye som tyder på det siden jeg aldri har hatt lignende problemer med iPhone 3GS før. Jeg bruker forøvrig Telenor.

 

Har noen opplevd lignende?

 

EDIT: For andre som har lignende problemer: Jeg fant følgende diskusjon på Apple.com:

 

http://discussions.a...hreadID=2471090

 

Jeg har ikke lest hele tråden der ennå, men håper på å finne en løsning på problemet der. Jeg vil betrakte dette som et meget alvorlig problem og jeg håper Apple kommer på banen og ordner opp i dette snarest mulig.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppgraderte nylig min iPhone 3GS til iOS 4. Men etter dette har jeg ved flere anledninger opplevd at samtaler blir brutt eller at mobilen rett og slett rebooter uten varsel (dette har skjedd to ganger). Jeg er ikke 100% sikker på om dette egentlig har noe med iOS 4 å gjøre, men det er mye som tyder på det siden jeg aldri har hatt lignende problemer med iPhone 3GS før. Jeg bruker forøvrig Telenor.

 

Har noen opplevd lignende?

 

EDIT: For andre som har lignende problemer: Jeg fant følgende diskusjon på Apple.com:

 

http://discussions.a...hreadID=2471090

 

Jeg har ikke lest hele tråden der ennå, men håper på å finne en løsning på problemet der. Jeg vil betrakte dette som et meget alvorlig problem og jeg håper Apple kommer på banen og ordner opp i dette snarest mulig.

 

Hei.

Jeg oppdaterte min iPhone 3GS i går. jeg kommer ikke inn på nett, EDGE eller 3G

Det står at den er tilkobla men jeg kommer ikke inn, har også hatt det samma progblemet som deg at noen samtaler avbrytes. Håper Apple eller Telenor kan fikse opp i dette ganske snart.

Lenke til kommentar

En god kamerat av meg, som ofte rapporterer alle slags tekniske problemer til meg, forteller om akkurat det samme problemet som trådstarter her. Hans 3GS rebooter ofte helt av seg selv og samtaler brytes over en lav sko. Problemet startet når han oppgraderte til iOS4.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte min iPhone 3GS i går. jeg kommer ikke inn på nett, EDGE eller 3G

 

Dette har ingenting å gjøre med problemet jeg omtaler her. Dette har nok mer å gjøre mer dekning eller din mobiloperatør.

 

Det står at den er tilkobla men jeg kommer ikke inn, har også hatt det samma progblemet som deg at noen samtaler avbrytes. Håper Apple eller Telenor kan fikse opp i dette ganske snart.

 

I mellomtiden går det an å ty til løsningen som er nevnt i Apple-tråden. Rebooting/samtalebrudd-problemet har imidlertid ingenting med Telenor å gjøre.

Lenke til kommentar

Hans 3GS rebooter ofte helt av seg selv og samtaler brytes over en lav sko. Problemet startet når han oppgraderte til iOS4.

 

Problemet skyldes overoppheting. Dette er forklart i Apple-tråden. Du kan også se feilloggen selv ved å kjøre iPhones konfigurasjonsverktøy. Du kan bruke handsfree-modus for å unngå problemet inntil videre.

Lenke til kommentar

Har lest en del på diverse iPhone-forum.

Det viser seg ay flere har fått problemer etter oppgradering, men en del av dem har fikset det ved å åpne iTunes, koble til telefonen og deretter kjøre en manuell sync.

Jeg hadde problemer med flere Apps som ikke virket, deriblant iPod, og denne fremgangsmåten fikset det. Forhåpentligvis kan det hjelpe med problemet ditt òg....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg oppgraderte nylig min iPhone 3GS til iOS 4. Men etter dette har jeg ved flere anledninger opplevd at samtaler blir brutt eller at mobilen rett og slett rebooter uten varsel (dette har skjedd to ganger). Jeg er ikke 100% sikker på om dette egentlig har noe med iOS 4 å gjøre, men det er mye som tyder på det siden jeg aldri har hatt lignende problemer med iPhone 3GS før. Jeg bruker forøvrig Telenor.

 

Har noen opplevd lignende?

 

EDIT: For andre som har lignende problemer: Jeg fant følgende diskusjon på Apple.com:

 

http://discussions.a...hreadID=2471090

 

Jeg har ikke lest hele tråden der ennå, men håper på å finne en løsning på problemet der. Jeg vil betrakte dette som et meget alvorlig problem og jeg håper Apple kommer på banen og ordner opp i dette snarest mulig.

 

Hei.

Jeg oppdaterte min iPhone 3GS i går. jeg kommer ikke inn på nett, EDGE eller 3G

Det står at den er tilkobla men jeg kommer ikke inn, har også hatt det samma progblemet som deg at noen samtaler avbrytes. Håper Apple eller Telenor kan fikse opp i dette ganske snart.

Samme her, jeg kommer ikke inn på nett heller, edge eller 3g. Ringte telenor og de ba meg om å prøve sim kort i en annen telefonen, noe som jeg gjorde. Dette funket feilfritt på en annen mobil. De sa det kan være mobilen, så jeg gjorde litt researche på nettet. Fant ut en hel rekke folk har problemer med iOS 4.

Men mitt problemer var ikke samtalene bare, var når jeg prøvde å ringe ut folk og inn, da funket det ikke. Jeg reboota mobilen og da fikk jeg ingen service, der det skal stå telenor. Samme skjedde deg? Er nok updaten som gjorde noe med dette ja. Håper på fiks snart, å ha en iPhone uten å kunne ringe er som å ha en ipod touch!

 

Edit: Ringte dem i dag også ( telenor ) Spørte om flere folk hadde samme problemet, men han svarte med det kunne være sim kortet mitt. Det var laget i 2003, så kan hende det var noe med det. Men tviler, siden det andre sim kortet som ble laget i fjor høst ikke virket på den heller. Men har lest også at det har løst problemet for noen andre folk, så skal se. Gir deg tilbake melding når jeg har fått sim kortet og at def funker. Men igjen... tviler :/

Endret av johnd2407
Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte nylig min iPhone 3GS til iOS 4. Men etter dette har jeg ved flere anledninger opplevd at samtaler blir brutt eller at mobilen rett og slett rebooter uten varsel (dette har skjedd to ganger). Jeg er ikke 100% sikker på om dette egentlig har noe med iOS 4 å gjøre, men det er mye som tyder på det siden jeg aldri har hatt lignende problemer med iPhone 3GS før. Jeg bruker forøvrig Telenor.

 

Har noen opplevd lignende?

 

EDIT: For andre som har lignende problemer: Jeg fant følgende diskusjon på Apple.com:

 

http://discussions.a...hreadID=2471090

 

Jeg har ikke lest hele tråden der ennå, men håper på å finne en løsning på problemet der. Jeg vil betrakte dette som et meget alvorlig problem og jeg håper Apple kommer på banen og ordner opp i dette snarest mulig.

Nytt simkort funker ikke, så det er iOS 4 som har hele skylden i dette. Telenor har ikke noe med dette å gjøre.

 

Jeg oppgraderte nylig min iPhone 3GS til iOS 4. Men etter dette har jeg ved flere anledninger opplevd at samtaler blir brutt eller at mobilen rett og slett rebooter uten varsel (dette har skjedd to ganger). Jeg er ikke 100% sikker på om dette egentlig har noe med iOS 4 å gjøre, men det er mye som tyder på det siden jeg aldri har hatt lignende problemer med iPhone 3GS før. Jeg bruker forøvrig Telenor.

 

Har noen opplevd lignende?

 

EDIT: For andre som har lignende problemer: Jeg fant følgende diskusjon på Apple.com:

 

http://discussions.a...hreadID=2471090

 

Jeg har ikke lest hele tråden der ennå, men håper på å finne en løsning på problemet der. Jeg vil betrakte dette som et meget alvorlig problem og jeg håper Apple kommer på banen og ordner opp i dette snarest mulig.

 

Hei.

Jeg oppdaterte min iPhone 3GS i går. jeg kommer ikke inn på nett, EDGE eller 3G

Det står at den er tilkobla men jeg kommer ikke inn, har også hatt det samma progblemet som deg at noen samtaler avbrytes. Håper Apple eller Telenor kan fikse opp i dette ganske snart.

Nytt simkort funker ikke, så det er iOS 4 som har hele skylden i dette. Telenor har ikke noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Nytt simkort funker ikke, så det er iOS 4 som har hele skylden i dette. Telenor har ikke noe med dette å gjøre.

 

Det er jeg allerede klar over :) Feilen skyldes overoppheting, som jeg nevnte for noen meldinger siden.

 

Har lest en del på diverse iPhone-forum.

Det viser seg ay flere har fått problemer etter oppgradering, men en del av dem har fikset det ved å åpne iTunes, koble til telefonen og deretter kjøre en manuell sync.

Jeg hadde problemer med flere Apps som ikke virket, deriblant iPod, og denne fremgangsmåten fikset det. Forhåpentligvis kan det hjelpe med problemet ditt òg....

 

Dette har ingenting å gjøre med problemene jeg nevnte i den første meldingen. For øyeblikket finnes det ikke noen kjent løsning på problemet, bortsett fra å bytte til en iPhone med forrige OS. Det står masse om dette i tråden jeg linket til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...