Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygget ny pc, skjermen får ikke signal fra skjermkortet.

Anbefalte innlegg

Hei. Har i dag bygget en ny pc, men har støtt på ett problem.

alt ser ut til å være på, men problemet er at skjermen ikke får inn noe signal fra skjermkortet. har prøvd med 3 forskjellige skjermer, men ingenting ser ut til å fungere. :thumbdown:

Noen som kan hjelpe? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stort power er det? Og hva slags skjermkort?

Det behøver jo heller ikke være skjermkortet, hvis det er første gang du setter opp en maskin så er det endel ting man kan bomme litt på.

Har du trykket minnet skikkelig på plass?

De skal sitte så langt nedi minneslottene at de festevingene på siden får inngrep i hakkene i minnebrikkene.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Ja, rammen er skikkelig festet. Men er vel 2 år siden sist jeg satt sammen en PC. men skjønner fortsatt ikke hva problemet er ;< kanskje rammen og hovedkortet ikke går overens?

Endret av Kevin Fjeld
Lenke til kommentar

Det kan godt være. Har oppsettet på denne maskinen blitt godkjent her på forumet?

Nei, har ikke postet DENNE datamaskinen her før jeg bestilte den ;< gjorde det med den forrige.. burde kanskje tenkt så langt. her er handlelisten iaf, på de mest "kritiske" delene.

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL7

ASUS P7P55D LE, P55, Socket-1156

Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Corsair TX 750W PSU

Lenke til kommentar

Det minnet du har valgt står ikke på kompabilitetslista til Corsair på det hovedkortet, jeg er litt usikker men det er mulig at dette minnet bare går til hovedkort med Socket-1366, men ikke skyt meg hvis jeg tar feil. Det er ihvertfall pussig at dette settet består av 3 brikker og ikke 2 som er det som er anbefalt til kortet.

Håper noen som er mer oppegående på Intel plattform kan bidra her.

Lenke til kommentar

Jeg ser at kortet støtter 3 brikker innstallert. Riktig konfigurasjon skal da være enten minneslot A1,A2,B1 eller A1,B1,B2

EDIT: Og poweret ditt er stort nok i massevis til 2 slike grafikkort.

EDIT 2:Due to Intel Lynnfield CPU integrated memory controller limitation, DIMM slots A1 AND B1 must be populated first, or your system may not boot up, since the memory modules in A2 and B2 will not be recognized.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Du bør nok gå over alt du har montert i maskinen, remontere alle strømkabler, minne, skjermkort etc. Sjekk at det ikke er noen jumpere eller switcher som sitter feil.

Jeg antar at du har montert hovedkortet på de medfølgende spacere, og at du ikke har noen kortslutning pga feilmontering der.

Har du montert alle powerkablene på kortet. Det sitter en egen EATX 12V kontakt øverst på kortet i tillegg til den normale 24Pins kontakten i bakkant.

Lenke til kommentar

Installing DIMMs that are incompatible with the motherboard may cause system boot failure, and the DRAM_LED near the MemOK! switch lights continuously. Press and hold the MemOK! switch until the DRAM_LED starts blinking to begin automatic memory compatibility tuning for successful boot.

Denne lampa er øverst i høyre hjørne i bakkant av kortet. Over powerconnectoren. Switchen sitter også der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...