Gå til innhold

HTC Desire el Iphone 4 når det gjelder kalender og tastatur?

Anbefalte innlegg

Ser det har blitt stilt spørsmål om dette før, men jeg klarer ikke bli klok på svarene. Har lenge hatt lyst på HTC Desire. Syns den ser veldig spennende ut med mange muligheter. Er kanskje redd den kan bli avansert for meg da jeg er en jente med en mobilbruk som ikke er avansert. Men liker veldig godt at du kan bygge opp startskjermen selv og har mulighet til å velge hvilken type tastatur du ønsker å benytte deg av. Men nå når jeg skal gå til anskaffelse av telefon så er jeg redd jeg kommer til å trege dersom jeg ikke går for Ipone 4. Får inntrykk av at det er en bankers telefon. Lurer i den forbindelse på et par ting. Er det mulighet for å få velge type tastatur med Iphone evt en app for dette? Liker å bruke vanlig mobiltatatur og ikke fulltastaturet som jeg har på Ipod touchen min. Den andre tingen ( og viktigste) er kallenderfunksjonen på disse to telefonene. Benytter meg mye av kalender på mobilen og hadde en Nokia N73 (tror jeg det var) der kalenderen kunne ligge i startskjermen. Hadde dermed god oversikt over dagens gjøremål. Savner dette veldig og lurer derfor på om det er noen som vet om dette er mulig med disse to telefonene? Vet at det er en smakssak hvilken av telefonene som passer til de forskjellige- men er så usikker og tar gjerne i mot argumenter for hvilken jeg bør gå for. På forhånd takk.

Endret av Tarameus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Desire trenger på ingen måte være avansert, men som du sier er det såpass mange muligheter, slik at den også passer for mer avanserte brukere.

iPhone 4 virker svært lovende, og vil anta at du kan bytte til vanlig mobiltastatur også med denne. Jeg har ikke hatt iPhone selv, så kan ikke si det helt sikkert, men det ser ut til å være standard at man kan velge mellom fulltastatur og mobiltastatur.

Kalenderfunksjonen på desire funker bra den. Du kan også legge den til som widget på hvilken som helst av de 7 hjemmeskjermene man har, som vist her. Kalenderen viser også været 4 dager forover i tid. Man kan selv velge hvordan kalender skal vises på hjemmeskjerm.

iPhone 4 og iOS er ikke i nærheten av å ha samme fleksibilitet og valgfrihet på hjemmeskjerm som Desire. Med Desire kan du sette opp blant annet nyheter, sosiale medier og bokmerker på hver sin hjemmeskjerm. Jeg gidder ikke liste opp alle de forskjellige kombinasjonene, men kontrasten er i hvertfall stor fra iPhone. Det eneste du kan personalisere på iPhone sin hjemmeskjerm er hvordan du vil organisere applikasjoner, og hvilket bilde du vil ha som bakgrunn.

Endret av kakeninja
Lenke til kommentar

Til Desire har du vel omtrent ingen begrensninger i mulighetene hvertfall. Tastatur finnes i alle varianter og kalender på forskjermen er ingen problem. Der bestemmer du selv hva du vil ha på de syv skjermene.

Iphone har eg ikke peiling på.

Du gjør Desire akkurat så avansert som du selv vil. I sin enkleste form er den veldig grei og uten noe mikk.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Her er et annet eksempel på startskjerm/kalender på Desire: Link. Mulighetene er mange. Iphone har kun ikoner eller mapper på "startskjermen".

Når det gjelder tastatur til Desire, kan du velge mellom qwerty, numerisk eller en slags hybrid med to bokstaver på hver tast. Iphone 3gs hadde ikke numerisk tastatur såvidt jeg husker. Hvordan det er med Iphone 4 vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...