Olebakken Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg har kjøpt en netgear wndr3770 som jeg ikke får ut på nett, jeg bruker en d link dsl 321b modem adsl2, menn når jeg kobler opp d link di524 så går det fint. Hva kan probl. være eller må jeg ha en netgear modem å.? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nei, du trenger ikke noe spesielt modem til WNDR3700. Har du koblet kabelen i riktig port? Og har du koblet deg til routeren med en kabel fra maskinen, eller prøver du å koble deg til trådløst? Lenke til kommentar
Olebakken Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Ja det e ikke noe probl. å gå inn på routern har prøvd forskelige ip add. å alt som kan trykkes å skrives på.Det går ikke å få den på nett via setup wizarden eller cd som var med, for bare opp att den ikke finner dns servern.Trådløse fungerer fint bruker den via dlinken nu å da funker det fint å gå på nett via trådløs. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Altså den setup cd'n som følger med kan du knekke og kaste i søpla da den ikke funker i det hele tatt. Sett den opp manuelt, det er 10000ganger lettere, og da funker den. Denne routeren er utstyrt med verdens beste hjelpetekst ute på høyre side i GUI'en når du er i konfigen på routeren. Alt du trenger å vite står der. Og hvis det er noe du overhodet ikke skjønner så er det bare å spørre da jeg har hatt samme router i 6mnd. EDIT: Og WNDR3700 er den beste routeren som er på markedet. Endret 25. juni 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Veit du kva for oppsett du treng mot ISP-en din (PPPoE, PPPoA, DHCP, eller noko anna)? Du må truleg sette opp dette i Netgear-ruteren. Innstillingane ligg sikkert i D-link-ruteren frå før, difor virkar den. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg mistenker at det er snakk om PPPoE her. Da må du legge inn ditt brukenavn og passord hos ISP'n din i routeren for at den skal kunne koble seg opp mot internet. Lenke til kommentar
Olebakken Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Har prøvd med navn/pass å det funker ikke, ja det e PPPoE for å si det så har æ kobla opp mange routere før menn denne satt meg fast gitt.Har sett i dlinken å kopiert div innst. fra den men niks nett. Har justert innst. i routern til den store gull medalj. å rebota men niks. det e nok noe æ går glipp av menn hva. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Det er her du har lagt inn navn og passord? Lenke til kommentar
Olebakken Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Jepp. Æ for grønn lys i int.lampa å når æ kjører test i oppkoplings testen så for æ svar, Det kan være probl. med dns servern. Lenke til kommentar
Olebakken Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Tjo hei. Da klarte æ å løse probl.det var ikke i routern menn i modemet, satt den på 1483 bridged ip llc å da e alt ok.. Tusen takk for innspe. i saken 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Så flott. Da kan du kose deg med den beste og mest stabile routeren på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå