Gå til innhold

Litt spm anngående symbian


Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

 

Dama har kjøpt seg en Vivaz Pro, den kjører da symbian..

Jeg som har en telefon med android skjønner ingenting av dette opperativsystemet , og har ett par spm.

 

 

Den ser ikke ut til å huske wifi nettverket vårt.. må taste passordet hver gang.. kan man lagre det på noe vis?

 

Om jeg går å kobler til wifi nettverket, og så går til hovedmenyen å skal f.eks skjekke facebook, så sier den at den vil koble til telenor via 3g?!? kan man ikke bare bruke wifi, som jeg nettop har koblet til?

 

 

Helt ny i symbianverden, å det ser jo ut til å være ett helt ok opperativsystem, men skjønner meg altså ikke på dette..

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er samme som på nokia n97 (som også er en symbian mobil) så må du inn på:

Meny, innstillinger, tilkobling, trådløst lan, finne ditt nettverk på lista og velge koble til (om jeg ikke husker feil), da bør den lagre passordet.

 

Etter at dette er lagret, kan du gå en meny tilbake, og velge nettverksmål, og internett.. Her bør ditt nettverk stå som nr 1 på lista og telenor (eller annen operatør) internett, som siste valg.

Lenke til kommentar

Symbian SUGER på wlan. Du må som regel gå via wlanveiviseren, velge nettverket, og "start websøking" eller noe i den duren, for å bruke wlan når du surfer. Har man fått satt den til å "automatisk" koble til, er det en veldig diskutabel automatikk det er snakk om.

Lenke til kommentar

Takker for svar! nå slipper man iallefall å taste passordet hele tiden :)

 

Er det noe bedre facebook app til symbian som er gratis forresten? ser at den som er på telefon bare åpnet facebook i nettleseren.. Skulle helst hatt noe som f.eks Facebook for android som har eget grensesnitt..

 

 

 

Lenke til kommentar

På nokia så ligger det noe på ovi store, men usikker på om du kan komme inn der med en SE mobil.

Men om du går inn på facebook, og ser nederst i vinduet, står ikke noe download link der a?

 

Gjorde det på min N97 ihvertfall, og når jeg trykka på den så blei jeg sendt til ovi store.

Mulig SE har noe av det samma?

 

 

Lenke til kommentar

På min egen Symbian-telefon har jeg fjernet alle mobilnett-tilkoblinger fra "Internett"-kategorien, slik at man ved spørsmål om nettverkstilkobling får opp "Søk etter WLAN", "Internett: (tilgjengelig WLAN)" og "WAP-tjenester: "(navn på foretrukket datatilkobling over mobilnett)". Dette kan endres under Meny->Kontrollpanel->Innstillinger->Tilkobling->Nettverksmål.

I den samme oversikten kan du benytte Valg->Standardtilkobling->Internett for at den skal koble til kjente nett ("Internett"-kategorien) automatisk. På den måten får du enkelt separert WLAN og mobilnett, og også automatisk

 

Programvare for å koble til åpne nett automatisk finnes antagelig også, men har ikke erfaring med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...