sjokolademousse Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Hei! Om et par uker skal jeg i gullbryllupet til mormor og morfar. Jeg har lyst til å framføre et dikt som passer til anledningen - f. eks. om kjærlighet, ekteskap, å eldes osv. Derfor lurer jeg på om det er noen som kan finne noen dikt som passer. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Skriv et selv! Kjære mormor og morfar. Nå er det nyss før dere stuper Penger i massevis er noe dere har, jeg skal gladelig telle dem under flere luper. Klokka er halv syv og jeg er overtrøtt Neida, men seriøst, dikt er veldig enkelt å skrive Er bare å skrive noen koselige setninger som rimer, f. eks 4 linjer i hvert vers, slik; A A B B eller A B A B Blir dette for vanskelig er det jo bare å skrive en liten tale, f. eks om hvor glade du er i dem, hvor mye/hva de betyr for deg, at du håper at du også er like sprek og livlig (hvis det er tilfelle) som de er når du er 70-80(?) år og hvordan du håper du også finner lykken slik som dem.. Du kan også gjøre litt research hos foreldrene dine eller venner av besteforeldrene dine og kanskje finne en fin historie om dem fra barndommen du kan fortelle om.. Hyggelig at du setter pris på besteforeldrene dine Lenke til kommentar
sjokolademousse Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Takk for tipset. Dette kan være en nødløsning dersom jeg ikke finner noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå