Gå til innhold

Blir dette bra da? jeg spør dere!!


Anbefalte innlegg

Det så jo bra ut det. Jeg skulle gjerne hatt det kabinettet. Hold oss oppdatert, og drit i de som klager på ferdiglagde deler. Det er jo ikke alle som har en lang utdannelse innen elektronikk. Skulle man gjort alt selv kunne man like godt lagd Hardwaren også.

 

Uansett, tøft kabinett. :woot:

 

I beg your pardon? ahah jeg har absolutt null elektro-erfaring, men klarer å mekke egen viftestyring da (http://home.no/ho-man)

 

også trenger man ikke elektro utdannelse for å lakke metall... case-modding involverer ikke elektro, men fantasi og utfoldelse til å skape noe unikt.

 

 

Jeg klager ikke på deg, men selv om du laget viftestyringa selv, betyr ikke det at alle andre klarer det. Jeg har selv flere kammerater som har laget viftestyringer og liknende selv. De har heller ikke elektroutdannense, men jeg hadde for eksempel ikke klart det.

 

Jeg er forresten helt enig i at det blir kulest når man lager alt selv. Og lakkering og skjæring kan jo alle klare. Men hvis du ikke kan lodde, og hvet det kommer til å gå i dass. Så er det nok enklere for mange (kanskje ikke deg), å kjøpe enkelte deler istedenfor å ødelegge noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke lest gjennom alt her.

 

Grei mod, men 2 ting jeg stusser på

 

1. Hva skal du med større radiator? Fin plass der du har satt den.

2. Hvorfor har du satt vifta til å blåse inn i kabinettet. Snu vifta slik at du for varmen ut.

 

1. Den radiatoren jeg har nå klarer ikke å fjerne nok varme etter min smak. Radiator nr to skal plasseres i toppen av kassa, rett bak tanken.

 

2. Det er fortsatt et W.I.P prosjekt, tester ut alle muligheter.

har faktisk ikke merket noen forskjell på ytelse om jeg lar viften suge/blåse, kanskje +/- 1ºC, høyeste temp ved suging, da luften inni kassa er varmere enn romtemp

Lenke til kommentar

persjonlig driter jeg i om modden er "ferdigkjøpt", men unsett, ferdigkjøpt eller sjælmekka, må den se bra ut! Det er jo selve meningen med kasemodding, å få kassa til å se bra ut.

 

men eg synes at kassa di ser fin ut. sælig i bakkant.. missforstå meg rett, kassa forfra var oxo fin, men den raddis plassen over psu, med de gamle vifteplassene så veldig kult ut.. bare mekk på en viftegrill, så kan du med god sammvittighet snu kassa feil vei, og jeg ville i allefall ha stoppa opp for å se hvis jeg så den på lan :D ..

 

synes den virka litt i selvkonflikt ellers.. Lian Li's koonsept er jo å være stilrene, og ikke alt mulig "dilldall" ellers, men du har jo masse "stæsh" eller og.. sælig lcd displayet kommer litt feil ut.. hva med å prøve å minsk fokus på det littegranne? det blir liksom litt for mye "se på meg!!" efekt med det..

 

en ide kkunne være å flytte det til de 2 nederste 5 1/4 plassene. på den måten blir rherobussen mer i fokus..

 

ellers en fin modd, men kanskje en litt mer persjonlig "toutch" hadde gjort seg?

 

ps: hvor stort kommer vinduet til å bli??

Lenke til kommentar

Fikk akkurat mail i fra koolpcmods.com om at vinduet mitt var ferdig, og allerede sendt til meg (har vært en del forsinkelser da de : 1. fikk feil type acryl første gang dem bestilte sotet acryl for mitt vindu, extruded acrylic, skulle hatt cast acrylic, 2. når dem endelig fikk rett type acryl, så var det strømbrudd i området hele dagen)

Men nå er det klart, og på vei, dem sendte meg også et bilde av dette vinduet, ser j..la pent ut (pardon my senured french)

 

mod%2018.JPG

 

Pent eller hva?

 

Resten av bildene finner dere her

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut ja, men er noen småting jeg vil pirke på som kan heve chase moden enda mere.

 

mod11.jpg

 

Det røde området er der ingenting i.

Et sort støvfilter eller noen små vifter hadde absolutt sett litt bedre ut.

 

Og den PSU-vifa, skal du ha den uten grill?

I såfall så ser det litt dumt ut med de 2 viftene som sitter på kabinettet og er rimelig ferdigprodusert. En beskjerking av de gitternene framfor hadde kanskje gjort seg.

 

Og så, det Gule.

Skruene dine bør også være matchende. Finn deg noe som du syns står godt mot det sorte kabinettet ditt.

Lenke til kommentar

Vel vel, mange meninger om samme sak her, men uansett, jeg er fornøyd selv, det er det viktigste.

 

Har tatt meg tid til å kutte hull til vinduet, tok noen sjangser, da vinduet ikke har kommet til meg enda (jeg har nøyaktige mål på det)

 

Klager ikke over resultatet jeg ihvertfall.

PS, ikke bry dere om hvordan kablene til PSU ser ut, det er en reserve PSU som står i, da min nye Enermax døde etter kun 14 dager, venter på ny fra MP.

 

mod19.jpg

mod20.jpg

 

Det som er utrolig er at det ikke gikk med mer enn ca 1/2 kappskive på å kappe ut dette vinduet, tok det rolig, og lot dremelen gjøre jobben, istedenfor å bruke rå makt.

 

426.jpg

så mye av kappskiven brukte jeg

Lenke til kommentar

noen forandringer er gjort, syntes f.eks at grønt uv reaktivt vann ble en smule harry, så det er borte, har også fått på plass raddis nr to.

 

her er et lite bilde, fortsatt uten plexi, da det ikke har kommet enda

 

mod22.jpg

 

noen "stats" i samme slengen

Devilon.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...