Gå til innhold

Diskusjon: Metallica vs. Megadeth!

nybb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dave Mustaine lagde ikke bandet med noe annet formål enn å bli mer suksessfull og større enn metallica, intet annet. Det at han ble sparket fra Metallica såpass tidlig viser bare at han ikke er noen bra person. Hans band er ikke bygget på "sanne" metall-faktorer, bare et håløst forsøk på å slå Metallica i blindt raseri.

Syns ikke han har gjort så veldig bra jobb heller, de er såklart suksefulle og Dave har nok lagt sinnet om metallica langt bak seg selv om de fremdeles diskuterer opphavsretten til noen av sangene fra Kill Em All.

Når det er sagt så er musikksmak subjektivt. Mener selv Metallica og Megadeth er to ganske forskjellige band med forskjellige stiler så å sammenligne de blir litt feil...føler jeg. Personlig liker jeg Metallica laaaaaaaangt bedre enn Megadeth da jeg er en Metallica-patriot, men såklart, mine argumenter er ikke noe bedre enn de som støtter Megadeth.

Meningsløs tråd egentlig da det ikke finnes noen bedre eller dårligere.

Mvh Hestekjønnsorgan

• Liker 3
Lenke til kommentar

For det første er ikke tråden meningsløs, det har jo vært et episk spørsmål i mange år.

For det andre så dømmer jeg ikke musikk ut ifra prinsipp eller bakgrunn. Er ikke så viktig for musikken sin del.

Ellers så er Megadeths musikk gjennom alle studioalbumene av mye høyere kvalitet enn Metallicas lange periode.

Metallica har gitt ut fire svært gode, tre dårlige, og ett greit album. Megadeths album er pur kvalitet tvers igjennom.

Megadeth er uendelig mye bedre live musikkmessig enn Metallica. Liker spesielt den nye gitaristen; Chris Broderick. Han er et par klasser høyere når det gjelder skills enn Kirk Hammett for å si det sånn..

Ellers elsker jeg Metallica for det de var før Black Album. Ufattelig bra musikk. Men Megadeths musikk er enormt mye bedre..

Lenke til kommentar

For det første er ikke tråden meningsløs, det har jo vært et episk spørsmål i mange år.

Jo den er det. Det fanboys på youtube som har blusset opp diskusjonen.

For det andre så dømmer jeg ikke musikk ut ifra prinsipp eller bakgrunn. Er ikke så viktig for musikken sin del.

Hvis bakgrunn eller prinsipper ikke er viktige er det kun musikken igjen, som er subjektiv! Altså kan du ikke bestemme hva som er bra eller dårlig, det velger folk selv!!!

Ellers så er Megadeths musikk gjennom alle studioalbumene av mye høyere kvalitet enn Metallicas lange periode.

Greit nok. De har vel likt utstyr, men kvaliteten har jo ikke noe å si for selve musikken som jeg igjen sier: er subjektivt!

Metallica har gitt ut fire svært gode, tre dårlige, og ett greit album. Megadeths album er pur kvalitet tvers igjennom.

Sagt med likestor bakgrunn som tråden er laget i.

Megadeth er uendelig mye bedre live musikkmessig enn Metallica. Liker spesielt den nye gitaristen; Chris Broderick. Han er et par klasser høyere når det gjelder skills enn Kirk Hammett for å si det sånn..

Sorry for å si det, men du sier så mye PISS! Ah, du kan ikke bestemme hvem som er best eller hvem som er dårlige! Greit så syns du Metallica suger og Megadeth er mye bedre. Du syns også den nye gitaristen er bedre enn Kirk Hammet, men det mener jeg selvfølgelig ikke! Men da er vi like langt.

Håper du skjønner med denne posten at det finnes ikke bedre/dårligere band i musikkverdenen. Du syns Megadeth er best, jeg syns Metallica er best, dermed erklærer jeg tråden for meningsløs.

Lenke til kommentar

Veldig enig med Hestekølle, meningsløs diskusjon når alt er helt subjektivt. Noen mener Metallica er bedre, andre mener Megadeth er bedre. Kommer aldri til å finne en løsning på den diskusjonen der. Du mener Megadeth er bedre live og har en bedre gitarist? Sure, jeg mener noe annet. Du ser vel hvor det går hen....

Ingensteder.

Lenke til kommentar

Du påstår her at det er meningsløst å diskutere musikk.. det er da utrolig morsomt, og lærerikt. Selvsagt blir det subjektivt, men hvordan påvirker prinsipp og bakgrunn musikken?

Det siste der er nok antakelig det som er minst piss. Hvis du har litt forståelse for instrumenter, gehør, toneskalaer og teknikk, er det enkelt å se hvor mye flinkere Megadeth er til å spille..

Jeg har ennå ikke funnet ett live-opptak der jeg ser Kirk Hammett spiller en virkelig imponerende solo! Det mener jeg, han er middels, kjenner til og med en som er like god på gitar som ham..

Edit til det siste innlegget:

Da kan vi likeså godt bare legge ned hele musikkdelen på forumet her da din dust..

Dessuten sa jeg flink i instrumental sammenheng, ikke når det gjelder scenetekke og sceneshow!

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Antagelig finnes det nok av de som ikke synes Megadeth har vært noe særlig etter (sett inn vilkårlig album etter Rust in Peace her), begge gruppene har nok flatet litt ut og hatt en del opp- og nedturer de siste årene (slik er det kanskje med alle metallband som stammer fra åttiårene, med noen hederlige unntak). I mine øyne har begge band hatt to-tre virkelige mesterverk*, en eller to "drittplater" og skjerpet seg etter nevnte drittplate/drittplater, at et band har gjort det bedre enn det andre kritikkmessig blir derfor vanskelig å si noe på.

Personlig er jeg av den oppfatning at det alltid finnes 'tomrom' som kan fylles, og tror ikke jeg kunne funnet ett enkelt band blant de 'fire store'** (Metallica, Megadeth, Slayer og Anthrax) som hadde dekket alt. Alle dekker sitt område.

(Jeg har ikke bestemt meg for hvilket band som er best, av ovennevnte grunner.)

*Igjen, smak og behag, jeg ånder ikke for noen av gruppene.

**Uten at begrepet er så veldig mye mer enn 'allment akseptert', har f.eks. sett noen nevne 'de tre store thrashbandene' med Anthrax utelatt.

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Kunne fått en helt grei diskusjon ut av dette, men kan ikke unngå av å få følelsen av at diskusjonen kommer til å bli preget av "fanboys", spesielt hvis jeg ser de to første innleggene til trådstarter.

Du har selvfølgelig rett til å like Megadeth bedre enn Metallica, men musikksmaken din er ikke universell, og du kan ihvertfall ikke bestemme selv hva som er god og hva som er dårlig musikk.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har hørt mye på begge band, og jeg må at jeg liker Megadeth

mye bedre enn Metallica - liker "soundet" myyye bedre, og synes ikke

de har så mange svake plater som Metallica har. Eneste albumet er vel

"Risk" som er så-som-så, men ellers er nesten alt solid, synes jeg...

Mange som sier at "The World Needs a Hero" og "Cryptic Writings" er

såkalte svake plater - det er jeg sterkt uenig, særlig førstnevnte!

Jeg synes "...And Justice For All", "Ride The Lightning", "Black Album"

"Kill Em All" og "Master Of Puppets" er knallgode CDer, MEN de er liksom

ikke like spennende å høre på som Megadeth's musikk, etter min mening. ;)

Jeg synes særlig Megadeth har vært sterkere i de seinere år...

De fire siste albumene til Megadeth (ja inkludert TWNAH, som jeg

mener er "underrated"!) synes jeg er bedre enn "Death Magnetic" selvom

jeg synes det er et solid album av Metallica, mange sterke låter der. :)

Det er min mening dah.

Desverre er jeg litt lei av

begge, hørt de litt istykker. :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem da? :)

Han er i verdensklasse faktisk.

Newsflash!!! Det er kirk også

Dagens.. du har ikke mye peiling.

Musikk er subjektivt.

Skills kan bedømmes..

Kirk Hammett er en helt kurant middelmåldig gitarist (insane mye bedre enn meg, though). Finner sikkert hundrevis at gitarister som er minst like god som ham. Kreativ er han heller ikke.

Hvis du er ute etter kreativitet og banebrytende uten-skala-omgående soloer, sjekk ut Marty Friedman, Megadeths andre gitarist, mye bedre enn Kirk.

Liker du en teknisk en som aldri spiller feil; Chris Broderick..

Spøl til ca. 4:20 i denne videoen, da ser du hvor mindre dyktig Kirk er, desverre..

http://www.youtube.com/watch?v=J9RabC9MD24

Dere misforstår meg her, jeg elsker Metallica jo! Elsker musikken (før BA).

Hei! Jeg har hørt mye på begge band, og jeg må at jeg liker Megadeth

mye bedre enn Metallica - liker "soundet" myyye bedre, og synes ikke

de har så mange svake plater som Metallica har. Eneste albumet er vel

"Risk" som er så-som-så, men ellers er nesten alt solid, synes jeg...

Mange som sier at "The World Needs a Hero" og "Cryptic Writings" er

såkalte svake plater - det er jeg sterkt uenig, særlig førstnevnte!

Jeg synes "...And Justice For All", "Ride The Lightning", "Black Album"

"Kill Em All" og "Master Of Puppets" er knallgode CDer, MEN de er liksom

ikke like spennende å høre på som Megadeth's musikk, etter min mening. ;)

Jeg synes særlig Megadeth har vært sterkere i de seinere år...

De fire siste albumene til Megadeth (ja inkludert TWNAH, som jeg

mener er "underrated"!) synes jeg er bedre enn "Death Magnetic" selvom

jeg synes det er et solid album av Metallica, mange sterke låter der. :)

Det er min mening dah.

Desverre er jeg litt lei av

begge, hørt de litt istykker. :(

Pluss til deg!

Liker folk som har hørt mye! Mange som har en tendens til å dømme Megadeth når de har hørt bare 8-9 låter tror jeg :hrm:

Uansett er jeg svært enig i det du sier her.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Pluss til deg!

Liker folk som har hørt mye! Mange som har en tendens til å dømme Megadeth når de har hørt bare 8-9 låter tror jeg :hrm:

Uansett er jeg svært enig i det du sier her.. :)

Takk skal du ha! Ja jeg har hørt MYE på begge.

Megadeth leverer ennå, og "Endgame" skuffa heller ikke

(men desverre har jeg klart å hørt istykker den CDen også! :()

Lenke til kommentar

:D

Endgame var et veldig godt album. Jeg savner kanskje litt mer melodi. men vil gi albumet 8/10. Klarer aldri å høre i stykker Megadeth :) play counten på Tornado of Souls på iPoden min var 76 før den ble reinstallert :p

Lenke til kommentar

Dagens.. du har ikke mye peiling.

Musikk er subjektivt.

Skills kan bedømmes..

"Dagens"? Hva faen skal det bety?

Skills kan bedømmes...igjen blir du lett påvirket av din brennende lidenskap for Megadeth. Jeg mistenker at du sier han er bedre fordi han spiller musikk som du liker, mens Kirk Hammet ikke gjør det. Hva er det Chris Boderick kan spille som Kirk Hammet ikke kan spille?

Og hvorfor linker du egentlig til en Metallica sang? For å vise Kirk Hammets utallent? Det er ikke noe galt med soloen som beviser at han er dårlig på noe som helst vis for det er han ikke. Det er bare noe fanboy-sprøyt du sier for å fremme Megadeth som band.

Uansett, glemmer meg litt bort. Spiller ingen rolle hvilken gitarist som er best, det er fortsatt ikke avgjørende for hvilket band som er best og det kan du ikke få frem uansett hvor mye du lenker til eller sammenligner!!!

Endret av Hestekølle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Banning og overdreven bruk av utropstegn gjør seg ikke..

On-topic:

Jeg har jo sagt to ganger at jeg elsker Metallica, og musikken de lage før Black Album. En av grunnene til at jeg liker Megadeth bedre en er fordi de er bedre til å spille. En av grunnene, som sagt.

En annen grunn er at de har flere fete låter. Mustaines vokal låter bedre i mine ører. Ja; det er subjektivt, men noe kan faktisk måles.. som feks; skills.

Kirk Hammett er ikke like god på gitar som Broderick nei. Det er litt synd, men det gjør ingenting, fordi Kirk har laget mye fett, mer enn Broderick som kun har deltatt på det siste albumet. Men Broderick er fortsatt en teknisk bedre gitarist. Titt på diverse youtubeklipp, og jeg lover at du blir overbevist! (Jeg har sikkert sett over hundre klipp med Kirk, og stort sett alt du finner som er bra kvalitet av Broderick)

Er fanboy av begge bandene!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Banning og overdreven bruk av utropstegn gjør seg ikke..

On-topic:

Jeg har jo sagt to ganger at jeg elsker Metallica, og musikken de lage før Black Album. En av grunnene til at jeg liker Megadeth bedre en er fordi de er bedre til å spille. En av grunnene, som sagt.

En annen grunn er at de har flere fete låter. Mustaines vokal låter bedre i mine ører. Ja; det er subjektivt, men noe kan faktisk måles.. som feks; skills.

Kirk Hammett er ikke like god på gitar som Broderick nei. Det er litt synd, men det gjør ingenting, fordi Kirk har laget mye fett, mer enn Broderick som kun har deltatt på det siste albumet. Men Broderick er fortsatt en teknisk bedre gitarist. Titt på diverse youtubeklipp, og jeg lover at du blir overbevist! (Jeg har sikkert sett over hundre klipp med Kirk, og stort sett alt du finner som er bra kvalitet av Broderick)

Er fanboy av begge bandene!

Si meg leser du ikke innleggene mine? Det virker som om det går deg hus forbi når jeg skriver.

Kirk Hammett er ikke like god på gitar som Broderick nei.

Å vær så snill! Jeg mister snart maska her og tilte-nåla peker over farefeltet! Du kan hverken bevise eller motbevise dette, ingen i det almenne samfunn kan si sånne ting bare ved å se på youtube-videoer.

Jeg driter i om du har sett 2 eller 500 videoer på youtube der Chris Rodereck "viser skills", det gjør deg ingen altvitende musikk-gud!

Bare fordi han spiller noen soloer som går fort og de kan virke umulige for deg (med "deg" mener jeg mannen på gata) så betyr det ikke at han automatisk er bedre enn Kirk Hammet eller noen andre gitarist!

Moderatorer, vær så snill og ikke misforstå kommende tekst.

Du viser håpløst liten musikk-kunnskap ved å si slike ting! Du sier faktisk: "Jeg liker Megadeth fordi de er bedre enn Metallica, ikke fordi jeg syns musikken er bra"

Du har noe rett i at skills kan måles. Noe. Selvfølgelig er en som har spilt gitar i tre år bedre enn meg som så vidt kan et akkord-grep. Men hva med Jimmi Hendrix? Med den musikk-kunnskapen du viser tviler jeg på at du har hørt om han, men jeg kan opplyse om at han er kåret til verdens beste musikk. Kjenner du musikken hans vet du at den er langt i fra like "vannskelig" å spille som noen av Megadeths sanger. Viser til top-tens.com sin liste om de beste gitaristene:

http://www.the-top-tens.com/lists/greatest-guitarists-ever.asp

bare for å strø salt i såret ditt, hvilket navn ser du og hvilket navn ser du ikke på den listen? :!:

Slenger med digitaldreamdoor.com sin liste.

http://digitaldreamdoor.nutsie.com/pages/best_newguitar.html - sjekk ut nr 70/71. Jeg må bare le.

Å herregud jeg morer meg, se på nr 11. Fader så gøy jeg har det nå :tease:

http://www.hotguitarist.com/guitar_artists/guitar_players.htm

Skills kan bedømmes..

HAHAHA! :rofl: Og jeg finner ikke Chris Broderick på noen av de listene!

Endret av Hestekølle
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...