Gå til innhold

Radeon 58701gb 875Mhz, fjusker?

Mortyy

Anbefalte innlegg

Hallais!

Jeg har da endelig fått skjermkortet eg bestilte, gikk vell egentlig ikke så lang tid:P mor klikket å alt va på stell:P haha! (unødig info)

Men, jeg kjøpte det med 850Mhz, klokket an opp til 875Mhz å slapp billig unna, sparte nesten 600kr bare på det!

Men det skurrer sånn.. altså når jeg ser på skjermen er all skrift dirrete? skjønner ikke hva som skjer:(

tenkte at det bare var driveren, så oppdaterte den og det samme fortsetter! hva skal eg gjøre? RÅD PLEASE!:( blir gal av skurringen/dirringen:(

tar eg autosett på skjermen kommer det seg i 2-5min, åså begynner det igjen:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo ver oppløsninga? At skjermen ikke takler den oppløsninga.

Men hadde du et annet skjermkort i før du satt i 5870? Da anbefaler jeg å avinstaller den gamle driveren helt. Det må du gjør gjennom sikkerhetsmodus. Så installere ny driver til det nye skjermkortet ditt.

Viss det fortsetter, så kan du jo prøve me en annen skjerm?

Lenke til kommentar

Selv kjører jeg mitt på over 1Ghz med litt ekstra volt så burde gå bra med frekvensen, men prøv kjør det originalt for å se om det hjelper.

Virker veldig som om det er problemer med oppløsning doh.

Har du prøvd å sette oppløsningen både i CCC og i OS ?

Lenke til kommentar

hvis eg skal endre oppløsning på skjermen går den fra 1680 x 1050 til 1440 x 990.. å det var jo Nasty! :p

"Men hadde du et annet skjermkort i før du satt i 5870? Da anbefaler jeg å avinstaller den gamle driveren helt. Det må du gjør gjennom sikkerhetsmodus. Så installere ny driver til det nye skjermkortet ditt."

kor i sikkerhets modus?

Lenke til kommentar

Noe som kan fortelle han her hvordan han gjør det gjennom sikkerhetsmodus? Jeg kan det ikke selv, men har lest det her på forumet.

Mortyy, det var en liten guide eller innlegg fra flere brukere jeg har lest det at må gjør det den veien. For å bli kvit alt av den gamle driveren.

Lenke til kommentar

Når du vil fjerne gamle drivere helt før du installerer nye driver, gjør du følgende:

Last ned DriverSweeper fra Guru3D og installer programmet, ikke kjør det enda. Deretter avinstallerer du de gamle ATI driverne via ATI Catalyst Install Manager som du finner i Kontrolllpanelet under Programmer og hva det nå heter på norsk (har spansk OS).

Du vil bli bedt om å restarte PCen når ATI Catalyst install manager er ferdig. Klikk OK for å restarte PCen. Når PCen restarter, og rett etter POST, trykker du F8 som en gal for å komme til Windows oppstartsmeny, velg Sikker modus (Safe Mode) og trykk enter.

Når du er inne i Windows igjen i sikker modus, finner du Driversweeper og kjører det programmet. I høyre vindu vil du se en liste, merk av for ATI display og klikk Analyze knappe. Når Driversweeper har søkt gjennom hard disken din, vil du få opp en liste med filer som tilhører ATI driverne, klikk så på Clean knappen nede i høyre hjørnet. Nå vil du bli bedt om å restarte PCen igjen og gjør så.

La den starte i normal modus og installer deretter driverne som vanlig.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Men, så er det det at jeg nettopp har reinstallert pcen.. tenkte å slette alt slik at jeg hadde slettet drivere å alt slikt også? så det gjorde jeg, sammen med formatering av harddisker etc.. hjelper ikke det eller?

en kompis sa at det kanskje var refreshrate på skjermen/skjermkortet som var forlavt at det skulle forces høyere opp.. skjermen står på 60hz, å får ikke endra på den liksom.. men hva sier dere?

Lenke til kommentar

Det skal normalt hjelpe å reinstallere alt, så hvorfor du har de problemene vet jeg ikke. Kan være at skjermen ikke takler det eller at skjermkortet ikke liker overklokkingen.

Har et HD 4870 kort som nekter å bli klokket over 750 MHz på core og 950 MHz minne. Hadde et HD 4870 kort tidligere som jeg kjørte på 780 MHz core og 1000 MHz minne uten problemer. Så ikke alle kort er like gode å klokke, må også si at begge de to HD 4870 kortene var/er Sapphire.

Det går ikke an å endre på frekvensen på en LCD/TFT skjerm, de er stort sett låst til 59 og 60 Hz. Det var på de gode gamle CRT skjermene du kunne sette frekvensen høyere.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

nå begynner eg å få problemer igjen.. under spilling av for eksempel world of warcraft lagger det sånn hver 30sek, lagspike på 4-8sek ca.. tenkte at det kunne være wow, så testet det fra en annen maskin. fortsatte..

eg tenkte det kunne være driver feil, så reinstallerte hele maskinen for å være sikker, men så begynte det IGJEN!:( fikk fikset det på skjermen, men nå er det lagspikes på spill:( og så tenkte eg at eg sku se en episode med NCIS, å der begynte det samme.. men er ikke bare bildet som fryser, lyden også! av å til forsvinner bare lyden og:(

HJELP!

Lenke til kommentar

leverte pcen til fetteren av en kompis. han oppdaterte drivere for skjermkort, hovedkort, fikset noe cache til pci-express utgangen, å litt sånt. da funka det. men nå sitter eg å gamer, å tenkte at eg sku høre litt musikk, stapper headsett i lydutgangen å der begynner problemet igjen! tar ut headsettet, å der er det vekke igjen.. hmm.. sette i eget lydkort eller?

Lenke til kommentar

Hmmm :hmm: , vet ikke om jeg har fått det med meg, men hvilket hovedkort er det snakk? Han derre kompis fetteren, oppdaterte han drivere for lydkortet også? Burde jo ha gjort det hvis han oppdaterte drivere for hovedkort, men ....

Forresten, stappet du inne headsett mens du gamet eller hur???? Og hvilket spill spilte du?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

emm.. hovedkort, vet egentlig ikke det? kan eg sjekke det sånn mens eg e på dataen?:p

Det er kun det intregerte lydkortet på hovedkortet og så e det jo lyd fra skjermkortet (HDMI). Stappet headsettet i mens eg gamet, så begynte problemet å så lot eg det stå i litt tenkte det kunne bare være at den sku "oppdateres". men det fortsatte. Så tok eg det ut igjen, ¨å da gikk det helt smooth!

kom hjem, plugga i logitech høytalerene mine, å da funker det som en kule! uten lagg, uten problemer!:D

merkelig? straaange?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...