Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilke retter har jeg?

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har kjøpt en hp pavillion dv6 2153 eo på lefdal i Haugesund. Det er noen problemer med dataen og jeg lurer på hvilke retter jeg har.

- Den blir så varm at når jeg sitter i shorts med dataen må jeg ta den vekk pga det føles som det brenner på låret mitt.

- Fjernkontrollen sitt deksel har nesten sprukke opp( du ser at det snartskjer) pga batteriet ikke sitter godt inni fjernkontrollen.

- Puta som sitter oppforbi skjermen sine fester har dutte ut 1 gang på hver side og hvis du ser godt etter så ser du skadene, men jeg har sånn halveis klart å få dem inni igjen.

Vet ikke om denne er verdt noe ( Lydkort driveren som fulgte med var ikke god. Når dataen hadde stått på enstund sto det plutselig på spotify : spotify can`t play music because ther e is a problem with your soundcard)

Jeg har hatt dataen i litt mer enn 1,5 måned, Er det noen som vet noe om rettene mine?

Er ikke sikker på om dette emnet er i rett tråd, men takker for svar på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen maskiner blir så varme at de ikke kan settes rett på fanget uten at du har en bok eller annet imellom så det er ikke en feil som sådan. Det er dessuten ikke anbefalt å ha bærbare på fanget, spesielt hvis den har luftinntaket på undersiden, noe veldig mange modeller har. Hvis luftinntaket tettes igjen så vil heller ikke maskinen få kjøling og vil derfor bli veldig varm.

Hvis lydkortet er defekt så vil det dekkes på garanti. Driver til lydkort er det bare å oppdatere.

Ang. disse putene du nevner så aner jeg egentlig ikke hva det er.

Fjernkontrollen kan jeg heller ikke si noe om.

Lenke til kommentar

Noen maskiner blir så varme at de ikke kan settes rett på fanget uten at du har en bok eller annet imellom så det er ikke en feil som sådan. Det er dessuten ikke anbefalt å ha bærbare på fanget, spesielt hvis den har luftinntaket på undersiden, noe veldig mange modeller har. Hvis luftinntaket tettes igjen så vil heller ikke maskinen få kjøling og vil derfor bli veldig varm.

Hvis lydkortet er defekt så vil det dekkes på garanti. Driver til lydkort er det bare å oppdatere.

Ang. disse putene du nevner så aner jeg egentlig ikke hva det er.

Fjernkontrollen kan jeg heller ikke si noe om.

Har oppdatert lydkort driveren som jeg trur var problemet.

Jeg trur problema kommer til å komme på rekke å rad etter 2 år der garantien går ut. Det er jo allerede 2-3 problemer på 1,5 måneder :(

Endret av freakinout97
Lenke til kommentar

At en driver hikker litt er vel ikke den største saken i verden.

Hvis det er snakk om en fjernkontroll som følger med maskinen så er ikke de alltid av verdens beste kvalitet. Den skal vel ikke sprekke av seg selv uansett så det ville jeg vel kontaktet selger om.

Men disse putene du snakker om, hva er det? Blinddeksler i plast?

Gummiknotter mellom skjerm og maskin?

Det er uansett mye artig man kan gjøre med litt superlim. :thumbup:

Lenke til kommentar

At en driver hikker litt er vel ikke den største saken i verden.

Hvis det er snakk om en fjernkontroll som følger med maskinen så er ikke de alltid av verdens beste kvalitet. Den skal vel ikke sprekke av seg selv uansett så det ville jeg vel kontaktet selger om.

Men disse putene du snakker om, hva er det? Blinddeksler i plast?

Gummiknotter mellom skjerm og maskin?

Det er uansett mye artig man kan gjøre med litt superlim. :thumbup:

Det er vell en form for gummislanger som det er bårt 2 hol i hver side til. På enden av gummislangen endrer den form og blir litt vinklet og tynnere. Den delen som er vinklet og litt tynnere har dutte ut på begge sider.

Lenke til kommentar

Angående fjernkontrollen:

Denne er det veldig tricky å montere batteriet korrekt i, pga den fjæra som ligger på siden av holderen. Har sikkert satt inn en 2-300 av disse i min tid på elkjøp når jeg satte ut nye maskiner i utstillingen. Det er vanskelig å forklare metoden jeg har brukt uten å vise det, men ta den opp og prøv å lirk batteriet på plass "under" den fjæra på siden, så skal ikke batteriet hoppe opp over sin uthulede plass i fjernkontrollen.

Angående putene:

Jeg har aldri opplevd at disse putene har "falt ut" eller "løsnet" på noen måte på maskiner jeg har hatt befaring med tidligere, ei heller på utlånsmaskinene vi brukte opp i min tid på elkjøp var dette et problem. Klag på dette, de skal ikke falle ut.

angående lydkortet:

I min stasjonære maskin som snart er 4 år gammel, fikk jeg plutselig dette problemet for en 2 måneders tid siden, og alt jeg trengte å gjøre var å reinstallere spotify. Etter det forsvant problemet for meg ihvertfall.

Husk, jeg er ingen fasit her, men måtte dele mine egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kan du være så snill å endre overskriften, det heter rettigheter. Jeg trodde det var snakk om mat.

Ang. varm maskin så har jeg laptop'en på en kjøler. Ikke egentlig fordi den blir så varm, men for å forhindre i viftelyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...