Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil - kilometerstand?

^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt usikker på kva du meiner med ny bil.

1: ny som i ny bruktbil?

I så fall:

Alder på bil ganga med 10000km-20000km. = kilometerstand

Eventuelt kilometerstand delt på 10000-20000km,= bilens alder.

Om bilens alder litter innanfor intervallet så er nok den trygg iforhold til både slitedeler og slitasje grunna lite bruk.

Er bilen fleire år (10+) kan dette hende at ikkje gir eit fullgodt

2: Ny som flett ny frå forhandler?

Meir enn 100km på tellaren tyder på at bilen har vore brukt ein del, 10km skal vere meir enn nok til den transporten den skal vere "utsatt" for frå fabrikk til utlevering frå forhandler.

Lenke til kommentar

Helt ny fra forhandler.

<10km

Så du redigerte posten din og det er fremdeles ikke veldig langt. Trudde du mente den var akkurat impotert til norge og solg til deg. Den er prøve kjørt.

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Hvorfor spør du?

Har du kjøpt en bil, i såfall hva var km-standen?

Har man bestillt f.eks ekstra understellsbehandling så kan den ha blitt kjørt for ege maskin til og fra, har jo hent man har kjørt bilen på hjulene fra importhavn o.l også.

Lenke til kommentar

126 km, og du hadde fått en helt ny bil? Da er ikke bilen helt ny, ja de må nok kjøre den inn og ut ulike steder, men det skal ikke være mer enn 10 km. Hvis den er godt over dette er nok bilen blitt kanskje brukt til prøvekjøring eller noe annet, mine biler var alltid under 10 km da jeg får dem, og har hatt en del biler gjennom årene. Var bilen på lager/ eller måtte de bestille den?

Lenke til kommentar

Den ble hentet fra et annet utsalgssted.

Ok, du kjøpte bilen gjennom en forhandler som har flere avdelinger ja. Da har dem nok sikkert kjørt bilen fra det andre utsalgsstedet og over dit hvor du skulle ha bilen, eller er det kanskje før den kom til Norge at den gjerne har blitt kjørt til havn osv,, men da skulle du hatt oplysninger om det! En helt nybil skal ikke være kjørt over 10-20km før du som kunde får den!

Lenke til kommentar

Kan jo si at jeg ikke har kjøpt den, uten at det spiller noen rolle. Syns det var langt for en ny bil. Den ble sendt med Hurtigruten, maks distanse der kan ikke være mer enn 5-10 km.

Ok, da sa. Nei da er det ikke godt å si. Kanskje den er blitt kjørt før den kom til landet, men det er egentlig litt mye for en helt ny bil, syntes jeg hvertfall. Mine biler pleier ikke å være lengre kjørt enn 10 maks 20 km før jeg får dem!

"Kanskje en av de ansatte ved hutigrtuen måtte teste hva den gikk i", hehe. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en gang en ny bil som hadde gått omtrent 20 mil. Da skrev jeg klagebrev til importøren og fikk beklagelser, unnskyldninger og diverse utstyr som takstativ, motorvarmer etc. for å unngå at jeg gikk videre med saken.

Endel bilforhandlere låner ut utstillingsbiler til potensielle kunder av mangel på passende demobiler. For et par uker siden fikk jeg prøve en bil som stod i utstillingslokalet. De satte på prøveskilter og overlot den til meg. Det var ingen demobil for å si det sånn, og den hadde bare noen få km på telleren da jeg fikk låne den. Jeg har også fått prøve biler som allerede var solgt til kunde.

En ny bil skal kun ha gått få kilometer, ellers skal du kreve økonomisk kompensasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...