olufs Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) God dag Jeg har et problem med PC'en min. Det skjedde helt ut forvarsel for noen uker siden. Jeg startet den opp og kom til skrivebordet og alt virker okei, men da jeg skulle starte programmer så skjedde ingenting. Ting fryste seg osv. Jeg restartet og det samme skjedde igjen. Så jeg restartet helt til jeg fikk opp Skype ikone nederst i høyre hjørne. Da virket pc'en helt greit. Så dette har pleid å skjedd hver gang jeg slår på pc'en. Så da har jeg restartet pc'en helt til jeg har sett skype ikonet og alt har funket. Til nå, fordi i går så avsluttet jeg og installerte en windows update. Da jeg våknet i dag tidlig og skrudde på så skjedde det igjen, men nå har jeg sittet og restartet i 3 timer. Jeg har prøvd å starte siste virkende konfigurasjon, men det virket ikke. Jeg har prøvde gjenoppretting første gangen dette skjedde, men da tok det halvtime for at pc'en skulle slå seg av og når det kom på igjen stod det at den ikke kunne gjenopprettes. Men akkurat nå så driver den å slår seg av, har vel gått 5-10 minutter, så vi får vente å se om det går an å gjenopprette nå. Jeg ser heller ikke ut til å være tilkoblet internett, men det rareste er at når skype slår seg på så funker alt.. Takk på forhånd. Håper det er noe jeg kan få gjort uten å reformatere. Endret 25. juni 2010 av olufs Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Akkurat det at skype slår seg på har ikke så mye å si, da det ikke er akkurat det programmet som er en avgjørende faktor. Sannsynligvis ligger dette som et av dem første programmene som starter etter en suksessfull oppstart/pålogg. Så når det starter, så betyr det bare at den klarer å starte prosessene i forbindelse med en oppstart. Prøvd å starte maskina i safe-mode? Og er det et tonn med støv inne i maskina? (laptop eller tower foressten?) Lenke til kommentar
olufs Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Det er ganske støvete ja, og rensket litt av cpu'en for et par dager siden. Det er en tower. Har ikke prøvd safe-mode. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre der. EDIT: Nå greide den endelig å slå seg av, og når den slo seg på igjen stod det igjennoppretting ufullstending.. :/ EDIT: Den greide å starte ordentlig nå, men vil gjerne fikse dette. Sitter på'n nå. Endret 25. juni 2010 av olufs Lenke til kommentar
olufs Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå