Gå til innhold

Master i Mekatronikk?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg går på UiA grimstad mekatronikk, begynner på tredjeåret til høsten :) Er det perfekte studiet for min del, variert og gir meg gode jobbmuligheter for ting jeg vil gjøre, har definitivt valgt rett

Har du spm må du bare spørre!

Ps. Jeg sikter meg bare inn mot en bachelor, da jeg er skolelei, men utelukker ikke Master seinere i livet! Kanskje gjennom jobb ^^

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skal til på andre året på master i mekatronikk ved UiA, Grimstad.

Har du tatt bachelor i mekatronikk ved UiA også eller har du gått på masteren etter noe arb. erfaring?

Har selv tatt bachelor i elektro uteksaminert 2005 og har jobbet med elkraft(bygnigselektro),men ser at de tar inn folk med annen bakgrunn enn ren mekatronikk, men er litt usikker på om jeg har nok forkunnskap for å ta dette masterstudiet.Er også en stund sia jeg har studert, så mye kunnskap fra studiene er nok glemt også.

Har tittet på fagene som man skal igjennom og på hvert fag står det at man bør ha tatt en del elementære kurs før man skal ta disse master kursene.

Jeg sitter og lurer egentlig på om jeg skal begynne å se på dette stoffet før jeg i det hele tatt starter på studiet.

Programmeringen ser jeg er en sentral del i studiet,det har jeg glemt mye av, er det noe man bør kunne før man starter på studiet eller er det noe de gjennomgår der fra skratch??

Tenker spesielt på faget Industriell IT i denne sammenhengen der er det jo snakk om PLSer ig AVR mikrokontrollere!

Endret av arsenal82
Lenke til kommentar

Jeg går på UiA grimstad mekatronikk, begynner på tredjeåret til høsten :) Er det perfekte studiet for min del, variert og gir meg gode jobbmuligheter for ting jeg vil gjøre, har definitivt valgt rett

Har du spm må du bare spørre!

Ps. Jeg sikter meg bare inn mot en bachelor, da jeg er skolelei, men utelukker ikke Master seinere i livet! Kanskje gjennom jobb ^^

Hvordan er bachelorstudiet i mekatronikk ved UiA?? Er det mest teoretisk preget eller er det en god del praksis også?

F.eks i faget MAS217 Design av kontrollsystemer...er det for det meste analyser og oppgaver for hånd og på papir eller sitter dere mye og programmerer vireklige PLSer og systemer??

Hva legges det mest vekt på elektro eller mekanikk??

Lenke til kommentar

Kommer rett fra fadderfesten til linjegruppa til mekatronikk! :D

Men ja, det fokuseres mest på mekanikk. Digital Styring og Kretsteknikk er vel hovedsaklig det elektriske vi er innom.

Angående Mas217 så er jeg litt blank, ser på sidene at det er en del av studiet men kan ikke huske at jeg skal ha det faget.. Men kan ta digitalstyring som er hovedsaklig der vi dreiv PLS, da var det oppgaver både teoretisk og praktisk.

Du kan forvente at det 2 første åra er mer teori, pga vanlige ingeniørfag, men tredje året er kanskje mye mer praktisk enn mye annet.

Vil du ha mer utfyllende svar bare spør, er vel ikke helt edru når jeg skriver detta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...