halaa Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Hei lurer på om hvorfor bilen min høres/lyder som traktor når motoren er kald,første 10-15 minuter. brukte STP for å rense motoren, bytta olje plus filter, ble litt bedre, men den traktor-lyden er ikke helt borte. hva skyldes det og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt den lyden? En anna ting er at reg.reimen ble bytta på verksted,så på den nye reimen, den er verken bred eller tykk nok som den forige. Gjør ikke det noe? blir ikke bilen litt mindre sterk pga. den? bilen er en accent 95 mod. takker på forhånd Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Det du hører er nok ventiltikking, kommer av at det kommer for lite olje opp til topplokket, for dårlig oljetrykk. Dermed blir den en slik lyd. Reg reima har ingenting å si, så lenge den ikke ryker innenfor intervallen så gjør ikke det noe hvordan den ser ut. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Det du hører er nok ventiltikking, kommer av at det kommer for lite olje opp til topplokket, for dårlig oljetrykk. Dermed blir den en slik lyd. Reg reima har ingenting å si, så lenge den ikke ryker innenfor intervallen så gjør ikke det noe hvordan den ser ut. takker for et raskt svar angående'dårlig oljetrykk' hva skal jeg gjøre for å forbedre oljetrykken? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Enten kjører du med olje med for høy viskositet eller så synger oljepumpa på siste verset? Det er de to jeg kommer på iallefall... Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Du bør få målt oljetrykket og kanskje skifte ut oljepumpa om det er nødvendig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nåja, utslitt oljepumpe er da skjeldent, lekkasjer eller defekt/feiljustert trykkregulator er en annen, dog så er det ofte utslitte lagre og slitt veiv som kan gi slike problemer. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nåja, utslitt oljepumpe er da skjeldent, lekkasjer eller defekt/feiljustert trykkregulator er en annen, dog så er det ofte utslitte lagre og slitt veiv som kan gi slike problemer. Nåja, røk nå nettopp på vår 2003 Audi A6. Det var vel egentlig det eneste som kunne ryke, alt annet har jo røket fra før.. Drittbil.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Jaja, de har vel greid og få disse til og bli utslitt også. Fantastisk hvor dårlig ting har blitt når de endelig har fått alle verktøyene de trenger for og virkelig kunne beregne og emulere under konstruksjonen. Det skulle vært morsomt og sett hvilke krav til levetid man hadde på komponenter inne personbilindustrien, de strekker seg jo langt i og gjøre de fleste biler omtrent umulige og reparere, kombiner dette med undermålsdeler så blir det morro og eie bil... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nåja, utslitt oljepumpe er da skjeldent, lekkasjer eller defekt/feiljustert trykkregulator er en annen, dog så er det ofte utslitte lagre og slitt veiv som kan gi slike problemer. Nåja, røk nå nettopp på vår 2003 Audi A6. Det var vel egentlig det eneste som kunne ryke, alt annet har jo røket fra før.. Drittbil.. Drittbil, eller dritteiere, kan vel være begge deler. Longlife er vel ikke akkurat noen god bidragsyter til god holdbarhet heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå