Steinar F. Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 har et lite problem her. kjøpte akkuratt enda et nvidia 470 kort for og sette i SLi. finner ikke noen innstillinger på selve SLi konfigen, så hvis noen kan fortelle meg hvor den er så hadde det vært fint. i tilleg, så ligger kort nr. 2 ca 10 grader mer en kort nr. 1. så når jeg spiller, når kort nr. 2 ca 100 grader og det kommer heat warning, pga. at expertool stiller viftene på kortene likt etter målingen fra kort nr. 1. er ganske ny på sli, så hvis noen har noen innspill hadde det vært flott kjørte en test i heaven benchmark, og fikk av en eller annen merkelig grunn bedre score med bare 1 X 470 en med 2 X 470 i sli (manuelt stilt viftene på 75%) kan noen forklare meg hvorfor? legger med et lite bilde av tempraturforskjellene målt i programmet CPUID hardware monitor, (det øverste på bilde er det samme som vises i expertool.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Du finner instillinger for SLI i nvidia kontrollpanel La til ett bilde Lenke til kommentar
Steinar F. Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Du finner instillinger for SLI i nvidia kontrollpanel La til ett bilde er det jeg har finni når jeg har søkt etter det... men jeg har titta i alt av kontrollpanel i undermapper på nvidia sikkert 10 ganger... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Sikker på at du har de nyeste driverne ? Nyeste 32bit: http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-32bit-257.21-whql-driver.html 64bit: http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-64bit-257.21-whql-driver.html Lenke til kommentar
Steinar F. Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 glemte og nevne at begge kortene er Gainward edition... prøvde driverene fra nvidia sine hjemmesider. men da kom det noe piss om at det ikke var riktige kort... har også prøvd og laste ned drivere fra Gainward sine hjemmesider. men var problemer der også... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Hørtes merkelig ut :S har to gtx 480 fra gainward å driverne fra nvidia siden funker fint her. hvilket hovedkort har du ? Lenke til kommentar
Steinar F. Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 glemte og nevne at begge kortene er Gainward edition... prøvde driverene fra nvidia sine hjemmesider. men da kom det noe piss om at det ikke var riktige kort... har også prøvd og laste ned drivere fra Gainward sine hjemmesider. men var problemer der også... appropo Gainward, kan jeg bruke drivere på foreksempel asus sin versjon på Gainward sin versjon? eller vil dette kræsje? status på tempen nå: Lenke til kommentar
Steinar F. Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Hørtes merkelig ut :S har to gtx 480 fra gainward å driverne fra nvidia siden funker fint her. hvilket hovedkort har du ? slenger like godt inn all info om dataen: Corsair HX 1000W PSU Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX <- X2 XFX nForce-790i Ultra SLI Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB CL9 <- x2 (8 gb ddr3 totalt) i tillegg har jeg en eldre Q6600 intel 775 cpu. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Fjern driverene helt fra maskinen, last ned nyeste fra nvidia.com og installer. Funker ikke det, ta en clean install av OS. Last ned nyeste driver å installer Lenke til kommentar
Steinar F. Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Fjern driverene helt fra maskinen, last ned nyeste fra nvidia.com og installer. Funker ikke det, ta en clean install av OS. Last ned nyeste driver å installer ser deg/dere om ei lita stund:D Lenke til kommentar
Steinar F. Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 jau, da har jeg funnet problemet på hvorfor jeg ikke så noe til sli setup og 3d greiene i kontrollpanelet til nvidia... jeg har brukt nvidia kontrollpanel fra startmenyen... når jeg trykte på "nvidia kontrollpanel i kontrollpanelet til windows. kom jeg til rett plass... så da er problemet med varmen da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå