Gå til innhold

Modding av Obsidian 800D: Er det mulig å gjøre den innbruddssikker?

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen måte å gjøre en Corsair Obsidian 800D innbruddssikker? Du skjønner jeg har tenkt å kjøpe en ny PC i August en gang, til overkant av 25,000 kroner, og den kommer til å bli bygd av meg. Den kommer til å ha blant annet vannkjøling og et 5970, noe som er ganske verdifullt. Hvis jeg skal vise fram pc'en min på LAN parties vil jeg være i stand til å gå fra plassen min uten at pc'en blir kødda med. Er det derfor en enkel måte å gjøre Obsidian 800D innbruddssikker, slik at det bare er min nøkkel som kan åpne kabinettet? Ganske greit å ha et innbruddssikkert kabinett, når man skal spy ut 25,000 kroner i første omgang.

Takk på forhånd for svar.

Mvh,

Romis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange nye kabinetter har mulighet til å sette hengelås på kabinettdørene. Hvis det ikke er slike på kabinettet fra produsent, så kan du jo sette på slike låser, Sikkerhetslås m/nøkkel, pris 20kr pr stk. De skal passe i standard gjengene i kabinettet så du kan i ytterste konsekvens bytte ut alle eksterne skruer med slike.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Da kan du jo bore og gjenge opp hull for disse skruene hvis du finner gjengetapper som passer til gjengene. Jeg mener det er UNF gjenger så det kan hende det må spesialbestilles fra Tingstad eller Wurth. Et annet mere omfattende alternativ er jo å sette inn ett øre med hull til hengelås fra innsiden av kabinettet.

Mulig andre har noen alternativer også.

Lenke til kommentar

Sveis igjen døra dribble.gif neida, men satts på henglås du, eventuelt en triovinglås thumbup.gif

edit: husk å låse brukeren din med passord når du går ifta den... ellers er det mange sm kan få det gøy...

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Sveis igjen døra dribble.gif neida, men satts på henglås du, eventuelt en triovinglås thumbup.gif

edit: husk å låse brukeren din med passord når du går ifta den... ellers er det mange sm kan få det gøy...

Hvor er det jeg skal sette på hengelåsen på døra, egentlig? Jeg trenger egentlig ikke brukernavn og passord på brukeren min, fordi jeg skal sitte i crew området, og der er det kun folk fra crewet som får komme inn, men jeg vil virkelig sikre pc'en min, uansett til lan i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hvis du tar en titt på denne siden så kan det hende du får noen ideer.

Det du trenger er f.eks et øre med hull til hengelås som du ser bilde av litt nedpå sida og da få skjært ut til dette i selve kabinettet og døra. Ett annet alternativ er å bore 2 hull gjennom døra slik at du kan få tredd en wire igjennom og låse sammen endene på denne med en hengelås.

Jeg har kikka på en video av Obsidian kabinettet og de låseskruene fra Microplex vil antagelig ikke passe da leppa bak på døra er i minste laget. Men du kan jo sette inn en slik lås

1277467419.jpg

i sidedørene som låser oppunder kanten av kabinettet på toppen som forsøkt vist på dette bildet. 1277467249.jpg

Lenke til kommentar

Nei. :!:

Men siden kabinettdørene dine er slik konstruert så er det en plausibel løsning. Jeg har ikke et slikt kabinett stående så det er veldig vanskelig for meg å si om det vil funke, eller hva som vil funke. Du har ett betraktelig bedre utgangspunkt for å se det. ;)

Den låsesylinderen jeg har lagt ut bilde av finnes i ett utall varianter så det er jo en sjanse for at du finner en som bygger nok til at den kommer langt nok inn til å få låst døra.

De skruene jeg linket først i tråden er jo den desidert enkleste løsningen, men siden du har så dustete dører så faller den egentlig bort.

Lenke til kommentar

og den kommer til å bli bygd av meg. Den kommer til å ha blant annet vannkjøling og et 5970, noe som er ganske verdifullt.

Det er nok litt vanskelig å låse alle dører å vinduer og finne synderen på et LAN. Spessielt når det er snakk om 300-350 personer. Får bare finne en alternativ måte å sikre kabinettet på, da.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på den lange røde pila som peker mot bakenden av kabinettet så vil du ved å bore 2 hull gjennom døra og den perforerte lista kunne bruke en wire til å låse den der, men det vil nok ikke bli spesielt pent med en wire og hengelåser på sidene av kabinettet.

De låsene jeg linker vil være atskillig mer anonyme men krever at du kan endel om metallarbeider for å få det pent. Det samme gjelder iogforseg for de skruene jeg linket først i tråden. De kan jo antagelig også monteres på siden av døren men da må du bore og gjenge, samt at lakken antagelig vil bli slitt av etter en tids bruk.

Alternativt kan man montere slike pinner som du sikkert har sett at rallybiler har for å feste panseret med.

Det finnes jo også låsbare kabinettkasser men det er kanskje litt drastisk.

Hadde det vært mitt kabinett så ville jeg antagelig gått for låseskruene og boret/gjenget opp hull i sidedørene da det blir minst dominerende.

Lenke til kommentar

Hvor er det jeg skal sette på hengelåsen på døra, egentlig? Jeg trenger egentlig ikke brukernavn og passord på brukeren min, fordi jeg skal sitte i crew området, og der er det kun folk fra crewet som får komme inn, men jeg vil virkelig sikre pc'en min, uansett til lan i fremtiden.

Folka i Crewet kan ha det fun med PCn din de åsså  :whistle: snakker fra erfaring... gjorde diverse ting med en venn sin pc, som satt sammen med Crewet, mens jeg ikke gjorde det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...