Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Uskarpt bilde med TV som PC skjerm

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk endelig bygd min PC i går, men opplever at skjermbilde er noe uskarpt. Noen programmer/ bilder virker nesten som går i 16-bit.

Skjerm: Samsung UE37B6050(LED) 1920*1080

Skjermkort: nVidia 8800GT 512MB med driver 8.17.12.5721

Takker så mye på forhånd for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, skjermen sier 60Hz når jeg slår på. Hvordan gjør jeg det forresten?(- skjermen støtter 100Hz) Finner ikke nVidias kontrollpanel slike jeg gjorde før på XP..

Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Skjerm\Skjermoppløsning -Avanserte instillinger - skjerm ;)

Lenke til kommentar

Nei, skjermen sier 60Hz når jeg slår på. Hvordan gjør jeg det forresten?(- skjermen støtter 100Hz) Finner ikke nVidias kontrollpanel slike jeg gjorde før på XP..

Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Skjerm\Skjermoppløsning -Avanserte instillinger - skjerm ;)

Tusen takk. :D

Desverre er utgansgsfrekvensen toppet til 60Hz -.-

Bruker forresten DVI da det ikke er noe annen utgang enn det og S-video fra skjermkortet.

Men tilbake til problemet.. :p

Lenke til kommentar

Ikke så rart det ble uskarpt da, nei. HDMI vil i utgangspunktet skalere bildet, man må slå av skaleringen for å få 1:1 pixelmapping.

Jeg forandret emnetittel for å reflektere at det er TV som er problemet, ikke Windows 7. Så blir det lettere for andre som har samme problem å finne denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...